woensdag 22 juli 2015

Heerlijke zomerdagen

De afgelopen twee dagen waren echt zomers en zoals ik ze graag leef, een graadje of twintig, zon en een briesje.
Eergister ging ik in het park kijken, omdat ik benieuwd was hoe de kussentroep was opgeruimd, en ja, verbazingwekkend schoon! Een enkel veertje danste rond, maar dat mag. Ik reed rond in het rustige park met hier en daar een wandelaar of een paar spelende kinders, toen ik gitaarklanken opving. Ja hoor, de man met de hoed zat op een bankje te spelen. Dit is een inmiddels bekend gezicht in Den Helder, die s middags vaak in het centrum of in het park te vinden is, waar hij zijn liefde voor de gitaar belijdt. Ik denk dat zijn vrouw hem er ook wel eens uitschopt, want dat dagelijks in huis, gaat wel vervelen. Hij speelt uitstekend en zingt en schrijft zelf ook songs, vooral in de stijl van Johhny Cash en andere bards.
Toen ik stilstond om te luisteren, begon hij speciaal voor mij te zingen en toen hij merkte dat ik echt belangstelling had, was hij tevree en ik onderging een heerlijk intermezzo.
Gisteren had ik een afspraak met vriendin N. om hun volkstuin weer eens te bezoeken, we reden samen heen en ze had een kan thee mee. Het is daar prachtig en zo stil en vredig, alsof je opeens een andere wereld binnengaat. Hun tuin bewonderd, bessen, frambozen en bramen gesnoept, thee verzameld van blaadjes en bloempjes en ik kreeg zwarte besjes en een flinke zak tuinbonen mee. Zo rijk kun je je daar mee voelen, ook twee potten jam werden mijn deel en ik gloeide van zon en blijheid.
Wat een zomertje zo!

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk, deze lekker lome zomerdagen. Fijne temperatuur ook, je kunt eens iets ondernemen nu het niet meer zo snikheet is. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was dus weer een heerlijk dagje! Lekker nummer... lang niet gehoord! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd heerlijk om te lezen jouw logjes! Wat ben je toch een genieterke ! ik word altijd blij van jou !
    Fijn hé die zomerse dagen!

    BeantwoordenVerwijderen