woensdag 1 juli 2015

Fresh

Tropenrooster betekent; in de vroegte dingen doen die moeten en een lekkere rit maken. Vanaf het middaguur is het siësta, binnen met fan aan. Fruit en salades, yoghurt en lichte bouillonsoepjes als hoofdvoedsel en veel lezen.
Vanmorgen al een halve kanoroute (het stuk door de duinen was me te warm) gereden en de dijk en de bioboodschappen gehaald. Onderweg pluk ik dan ingrediënten voor de lekkerste verse kruiden/bloementhee denkbaar, zoals' rozenblaadjes, berkenblad, braamblad, wilde marjolein of thijm, rode en witte klaverbloemen en nu nog vlierbloesem, malveblad en waar mijn oog op valt als tisanecomponenten bv teunisbloemen of wat lindeblad/bloesem en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dan wordt er thuis een pot gezet die zijn weerga niet kent.
Langs de dijk kan ik later ook nog wat afkoeling zoeken als ik daar behoefte aan heb, want het zeewater is nog niet heel warm en een aanlandige wind brengt verlichting.
Genieten en vieren dus, al ben ik geen warmte/hitte aanbidster, maar je kunt het jezelf wel zo comfi en prettig mogelijk maken.

2 opmerkingen:

  1. Hier ook héél kalm aan ..... zzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus eigenlijk kun je van alles thee zetten wat je buiten kunt plukken?
    Zou toch bang zijn om iets verkeerds te nemen maar ik heb er dan ook echt gene verstand van hoor...

    BeantwoordenVerwijderen