vrijdag 3 juli 2015

Bofkont

Je zult maar in Den Helder wonen......
Gisteren na het middag uur werd de hitte doorbroken door een windje van zee en daalde de temperatuur al snel tot dragelijk, ondanks de drukkende atmosfeer. Terwijl half Nederland in katzwijm lag bij +30 was het hier beneden de 25.
Gisteravond ferme onweersbuien en volop regen dus ook daken, muren en straten koelden af zodat het 's nacht al snel heel goed slapen was en vanmorgen de thermometer 18 graden(!!) aangaf. Ik kwam mijn bed uit, verzorgde het vee en zette een was aan, vervolgens vervoegde ik me bij mijn scootmobiel en die had er ook zin in. De grootste kanoroute gereden en het was heerlijk. Zon, windje, koelte en prachtige flora en fauna. Onderweg plukte ik weer van alles voor verse zomerthee en genoot ik erg van de orchissen, zwanenblommen, tapuiten, konijnen- oei wat weinig- en ander natuurgedoe.
3,5 uur puur genot. Die zit in de pocket!
Ondertussen is ook het huis doorgelucht en afgekoeld, dus ik kan me in tuin of huis terugtrekken om er verder vakantie te vieren. Vanmiddag opent de kermis (westenwind, ha, dus weinig of geen geluidsoverlast) en ga ik even een rondje rijden en trakteer mezelf misschien wel op een patatje. Morgen schijnt het vooral rond het middaguur weer vies heet te worden, dus dan trek ik me wel terug in huis. Maar zo heet als in Limburg wordt het hier toch lekker niet.
Mazzelbips ben ik!!!

5 opmerkingen:

  1. Hier ook hoor, in het midden van het land, maar wel pas 's avonds... zelfs hagel gehad,.. pffff

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blaas even wat frisse, koele lucht naar het oosten van het land..als je zin en tijd hebt...het wordt gewaardeerd.
    Ik zit hier aan de Duitse grens en gister daalde de temperatuur een beetje na een onweersbui maar dat was ook alles. Binnen (3 hoog) is het 31 graden en morgen halen we in dit deel van het land temperaturen van boven 35 graden volgens de voorspellingen. Ik kijk er niet naar uit, ik ben er wel klaar mee. Hopelijk kloppen de voorspellingen ook dat het woensdag zo rond de 20 graden zal zijn want het lijkt mij een verademing en ik kijk er zeer naar uit!

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wie weet morgen wel weer wind uit zee. Fijn om aan de kust te wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. pff hier in limburg nu nog 28 graden binnen, niks onweer niks regen..

    BeantwoordenVerwijderen