zondag 12 juli 2015

Anders rekenen

Ondanks dat ik me niet erg druk wens te maken over centjes, en weinig lees over financiële en economische zaken, zijn een paar dingen me wel duidelijk.
Ik bankier dus bij Triodos, een bank die veel doet met  groene beleggingen en stimulatie van goede zaken. Indirect draag ik dus erg bij aan het algehele welbevinden in Nederland.
Ook mijn keus voor Greenchoice (nu ook echt uitgeroepen tot meest fijne energieleverancier) houdt in dat ik mede help om meer groene energie op te wekken.
Mijn keuze voor biologisch eten, stimuleert de ecologische landbouw en dierenwelzijn via beter boeren. Die boeren kunnen dus ook beter verder met hun goede werk.
Via het weigeren van veel energieverslindende zaken en vervaardiging van "vuile" produkten en het recyclen van spullen idem dito.
Ik ben dus een zeer brave burger die eigenlijk een steuntje zou kunnen gebruiken.
Met de zorg is het net zo'n verhaal; doordat ik probeer zo zelfstandig mogelijk te funktioneren, door het weigeren ven diverse niet zo leuke voor het milieu medicatie en  door mijn eigen goede maar dure dieetmaatregelen, bespaar ik de overheid veel geld.
Ook dat zou wel eens beloond mogen worden. Ik ga niet op vakantie, vlieg niet, rijdt geen auto, doe niet aan mode mee, maak mijn eigen cosmetica en zo zijn er nog wel meer dingen te verzinnen die ik echt goed doe. Consequent afval scheiden , mijn eigen compost maken, geen spuitbussen gebruiken, ik doe het allemaal, eigen wasmiddel maken, vrijwel geen potjes blikjes of zakjes gebruiken bij het koken, opletten met energie en waterverbruik, o wat een modelburger ben ik......
Maar eens een financieel extraatje, neuh...


4 opmerkingen:

  1. Het is niet echt eerlijk nee... je doet goed voor het milieu en voor jezelf maar er staat niks tegenover... jammer!
    Behalve dat je zo gezond mogelijk leeft en dat komt jezelf ten goede hè..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klopt. Die manier van leven doe je gewoon uit overtuiging. Het wordt niet beloond. Vaak niet begrepen. Is soms duurder(bio). Maar toch het voelt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van mij alle hulde!!! Al levert dat je in stoffelijk opzicht niets op. Ik probeer zo veel mogelijk met je mee je doen.
    Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen