zondag 7 juni 2015

Zomerleven

Vanaf 1 juni heb ik besloten dat het zomer is, ongeacht het KNMI of de slechtere dagen. Dat betekent, dat er alleen op dagen met slechter weer wordt binnengeklusd, opgeruimd, gepeeceet etc. De echt nodige zaken worden voor uiterlijk 11 uur smorgens afgewikkeld en de dagen die zich ertoe lenen worden in tuin of elders buiten doorgebracht.
Zo min mogelijk afspraken en verplichtingen, zomerse aktiviteiten gaan voor.
Er worden nog veel meer salades en sappen en smoothies genoten dan anders en  de vitamientjes en mineraaltjes uit levend voedsel mogen me helpen om me zomerlicht te voelen. Hoewel een stoutigheidje als een patatje of (gezond) ijsje ook wel langs zullen komen.
Geeft niks het leven mag geleefd worden, toch?
Een maandje of vier zomers leven is mijn investering voor de andere 8 maanden in het jaar.
De katten lijken het hier helemaal mee eens te zijn, we denken over veel zaken hetzelfde.
En volgend weekend ook nog pinkpop, wat een heerlijk leventje toch!

4 opmerkingen:

  1. Ik pep me juist in herfst en winter op. Leuk om te merken dat mensen zo verschillend kunnen zijn. Al herken ik ook erg veel in jouw blogs. Geniet van de zomer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat herkenbaar, ik laad me nu helemaal op en loop zo te genieten en in de winter teer ik daar echt op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn idee... 1 juni begint de zomer!

    BeantwoordenVerwijderen