vrijdag 12 juni 2015

Zoete dagen

Gisteren dus een megatrip gemaakt en zinder nog na van zon en pracht.
Was zo gepland, want omdat het vandaag een stuk warmer wordt (gisteren was zelfs nog te frisjes voor korte mouwen) is een koel huis voor de hetere momenten te prefereren en mag ik me lekker kalm houden om uit  te deuken van de heftige aanslag op mijn energie.
Morgen nog een lekker dagje en dan drie dagen terug in de vesten volgens buienradar.
Maar deze warmere dagen smul ik op als een heerlijke rijpe vrucht.
Lekkere biovruchtenijsjes en wat yoghurtijs in de vriezer, veel fruit, sapjes, salade en een beetje oetelen in de tuin, stapel lectuur op het gejutte tuintafeltje en in de luie stoel in de halfschaduw, het leven is goed en ik heb een vakantiegevoel van hier tot gunder.
Mijn kinderhand is snel gevuld.

2 opmerkingen:

  1. Ik geniet ook met volle teugen. Ik ben altijd blij dat ik zelf vrij sober ben opgevoed, maar wel altijd alles kreeg wat nodig was dus nooit tekort had aan noodzakelijke dingen. Er was genoeg. Volgens mij kan ik daardoor nog steeds intens genieten van de kleinste dingen en vind ik dat ik het hartstikke goed hebt met s' avonds lekker zelf gekookt eten op tafel, een kop chocolademelk in de winter, de gezelligheid binnenshuis rond de kerst, een lekker ijsje in de zomer, de prachtige natuur, de bloemen in de tuin. Heerlijk toch, dat jij daar ook zo van kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen