woensdag 3 juni 2015

Vraagje

Omdat ik ook weer vakantiegeld en belastingteruggave mocht ontvangen, zit er wat ruimte in de reservebuffer. Omdat de zorg dreigt nog minder te worden (er was een financiele meevaller bij de overheden, maar daar mogen de zorgbehoevende burgers niet in mee delen) en hoewel ik op dit moment niet echt te klagen heb over mijn lijf (nou ja, er is niet veel ok, maar ik kan er verder goed mee leven en het is op dit moment een vrij stabiele toestand) hou ik graag rekening met de toekomst. Dus overweeg ik om bv een stoomreiniger en/of een robotstofzuiger aan te schaffen. Heeft iemand ervaring met zo'n apparaat, dan zou ik dat graag horen; welk apparaat , gebruiksgemak, nadelen, prijs?
Het is nog maar in de gedachtenfase, maar lijkt me niet onverstandig om in mijn toekomst te investeren.
Verder klaart het weer op, srpak ik de wandelbuum en het gaat hem weer goed, deed ik boodschappen en kocht alvast wat ijsjes voor de voorspelde hitte(????).
Yoghurtijs en perenijsjes, we houden het wel gezond!
Dus zijn ook de bioboodschappen weer binnen en ga ik zo lekker de tuin in, waar mijn overdekte plekje heerlijk zonnig en windvrij is.

3 opmerkingen:

  1. Een robotstofzuiger hebben wij gehad. Hij had moeite met richeltjes, dus bijvoorbeeld met een plankenvloer. Heb je gladde vloeren, dan kan-ie daar wel mee uit de voeten. Hij had ook moeite met rare hoekjes en met veel obstakels. Dus heb je mooie vierkante kamers, die vrij open zijn (niet propvol meubels op een klein stukje), dan werkt het wel. Tenslotte is er een risico dat zo'n robotzuiger in een gat kan vallen of van de trap af kan vallen; in principe moet-ie dat herkennen, maar ja, lukt hem dat één keertje niet, dan valt-ie. Dus wij blokkeerden op de zolder voor de zekerheid altijd het open trappengat. We waren heel tevreden over de kwaliteit van het stofzuigen. In een kamer waarvan je vond dat-ie er best schoon en stofvrij uit zag, wist hij vaak toch nog een vol bakje stof te verzamelen. Dus ja: tevreden als het om rechthoekige kamers gaat met een gladde vloer en zonder veel obstakels. Ontevreden op onze plankenvloer-met-kieren, en risicovol als er hoogteverschil is.

    Oh ja, ten slotte: hij maakt wel geluid. Dus het liefst zet je 'm aan het werk en trek je dan de deur achter je dicht, ga je zelf ergens anders zitten. Hij doet er langer over dan jij met een handstofzuiger, dus als je er bij blijft zitten, dan zit je een half uur of zo in het gezoem, per kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onlangs heb ik een stoomreiniger gekocht, nog maar een keer gebruikt in de badkamer... nou ik weet het niet.
    Ik wil het volgende week weer eens gaan proberen, heb er denk ik de eerste keer te weinig geduld voor opgebracht. Dus wordt vervolgd...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik mijn stoomreiniger alleen voor de tegelvloeren in de gang, keuken, wc en badkamer. Verder niet, maar voor het schoonmaken van de vloeren vind ik het ideaal. Makkelijk, je hoeft niet te bukken, het schoonmaken is vlug gedaan, goed en zeer hygiënisch door de hete stoom (wel even oppassen met de katten).

    BeantwoordenVerwijderen