donderdag 18 juni 2015

Ver weg

Vakantie, daar doe ik al jaren niet meer aan. Ik woon omgeven door natuur; in 2 minuten scooten ben ik aan zee en , als je maar echt kijkt, is overal wel iets te ontdekken en je over te verbazen.
Mijn tuin is ook een bron van eindeloos plezier. Ok het is een verwilderd zooitje, maar wel Mijn tuin met alle wilde schoonheid en vaak stilte.
Ik woon aan een gracht, dus ook door het voorraam is genoeg te zien, iepen, grasbermen, watervogels, gewone vogels, ongewone vogels, spelevaren in een bootje van kinderen. De flats aan de overkant zijn ver genoeg weg voor privacy en er is genoeg waar te nemen om je fantasie op los te laten. Er woont een SM-meesteres, een exhibitionist, een gezin met gehandicapte kinders, een vissersman, een vrouwenstel, een mannenstel, een dominante pedicure, een man met duiven. Of dat allemaal ook echt zo is, weet ik niet, maar in mijn vreemde geest kan het ook zo maar waar zijn.
Leuk spelletje overigens, verhalen verzinnen over mensen die je niet kent maar wel ziet. Er wandelen heel wat regelmatige hondenuitlaters langs, die ik niet ken, maar die wel bekende gezichten zijn geworden, waar ik zo mijn verhaal om heen weef. De vrouw in het stalen corset, die twee honden om de beurt uitlaat. De man met het schuwe lachje, die na jaren ook gedag zegt, de vrouw met de zelfgebreide truitjes in alle kleuren, de man die vaak met zijn buurman samen honden uitlaat, de man die  samen met zijn zoon   en een hele kleine en een hele grote hond lopen, altijd in gesprek die twee, vaak lachend. De vrouw met het het gekleurde haar, die altijd uitbundig lacht en zwaait. Ik voel me soms net Simon Carmiggelt en zou zomaar hele verhalen over hen kunnen verzinnen.
Vervelen en uitgekeken zijn op mijn omgeving? Dacht het echt niet. 


5 opmerkingen:

  1. Leuk idee, begin een kronkelrubriekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marja schrijft precies wat ik ook wilde schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoals ook al uit je blogjes blijkt, geniet je volop van de natuur in en rondom je woonplaats. Wat lijkt mij dat leuk als je vanuit je huis uitkijkt op een gracht met al het daarbij behorende dierenleven. Zou zelf ook best zo dicht bij zee willen wonen, is in ieder jaargetijde mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zo elke keer een verhaaltje van een van de mensen die voorbijkomen? Ben benieuwd wat je ervan zou maken. :)

    BeantwoordenVerwijderen