zondag 14 juni 2015

Updeetjes

Eerst over Teigetje, de kat die een abces opliep; ze heeft het zelf opengelikt en de meeste troep is er uit. Ze is vrij fit en heeft eetlust voor tien. Goed afgelopen, weer, lijkt het.
In het verleden heb ik vaak katten met bijtabcessen gehad, en meestal kon het zonder dierenarts opgelost worden. Ik hou het altijd stevig in de peiling, maar een gezonde kat kan veel hebben.
De andere twee, zijn al verharend (ik heb zelf ook jas aan, jas uit) zo gezond als je maar zou wensen. En gelukkig.
 
Een zieke vriendin die opknapte in het verpleeghuis, heeft ws nu weer een ziekenhuisopname aan haar broek, wegens nierfunktieproblemen. Als je niet kunt eten dan via een slangetje, en nauwelijks kunt drinken en slikken is dat niet zo vreemd, maar wel zorgelijk. Ik wens haar het allerbeste.
Van de andere zieke vriendin heb ik even niks gehoord, is ws in afwachting van onderzoeken en uitslagen. Spannende tijden.

Mijn eigen gezondheid is niet iets waar ik me veel zorgen over maak. De diabetes is aardig ingesteld, ik slik braaf mijn medicijnen en spuit mijn insuline. Ook wat betreft de kanker heb ik  momenteel geen speciale kopzorgen. Het lijkt allemaal stil te staan en ik voel me zeer redelijk.
Mijn moeheid is wel blijvend al is de algehele situatie vrij goed, er valt zo best mee te leven op mijn manier.
Door de overschakeling naar paleo en glutenvrij ( al bijna twee jaar nu)is mijn gezondheid beslist verbeterd. Weinig of geen virusinfecties meer, verkoudheid en griep gaan steeds meer mijn deur voorbij en de hooikoorts is nauwelijks merkbaar meer. Hoe strikter ik eet, hoe beter het me gaat. Een enkel patatje of andere uitspatting kan ik hebben. Mijn lijf staat naar groenten en fruit, wat goed vlees en/of vis, wat peulvruchten en wat (niet koeien) zuivel. Dat gaat perfect.
De colitis ulcerosa, de dikkedarmontstekingen die ik sinds mijn jeugd heb, vlamt alleen op bij grote emotionele gebeurtenissen, dat blijft, maar normaal gesproken, geen enkele last. Ok de reuma/artose houdt zich heel stil.
De geest is meestal vredig en na emotionele schokken , kan ik weer snel in balans komen. Ik slaap heerlijk en voel me sterk.
Ben dik tevree , al is dik het meest storende aspect, maar gezien mijn medicatie niet te vermijden. Hou het aardig stabiel en dat is al heel wat.
Natuurlijk is het motorisch  funktioneren  pet, en het uithoudingsvermogen en reserves minimaal, maar het is een status quo waar ik mee kan omgaan.
Goede ontwikkelingen bij mij, en in elk geval geen grote terugvallen.
Een tevreden  versknager is geen  klager.


3 opmerkingen:

  1. Goed gedaan, Teigetje. Sterkte voor de vriendinnen en petje af voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat alles goed gaat met zowel mens als katten. Fijne dag nog vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, zoals jij in balans bent! Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen