dinsdag 30 juni 2015

Overdrijven

Typisch nederland, veel te koud voorjaar en een late zomer, maar dan is het ook raak. Naar mijn smaak ook teveel in een keer. Vorige week liepen we met vrij dikke jassen aan en nu weet je niet wat je nog meer kunt uitlaten. En dan zijn we in Den Helder  nog gezegend met meestal veel lagere temperaturen dan in het midden, oosten en zuiden. En een koeltje van af zee. Tropenrooster dus. Overdag een koel ritje en een plekkie in de schaduw of binnenshuis waar het nog koeler is dan buiten, desnoods met een fan aan..

Salades en andere lichte kost. Veel, heel veel drinken.
Gisteren reed ik de oostgrens van Den Helder af en genoot, onderweg plukte ik rode klaverbloemen, braamblad, rozenblaadjes en vlierbloesems en dronk de lekkerste thee ooit, toen we weer thuis


2 opmerkingen:

  1. deze luchten .. drama! heb bijna geen adem meer over en totaal geen energie..
    geef mij maar herfst ,dan knappen we op ;}
    maar ik kan goed begrijpen dat dit niet voor iedereen telt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een tropenrooster aanhouden en kalm doen. Doe ik ook.

    BeantwoordenVerwijderen