donderdag 4 juni 2015

Ideaal

Het was vanmorgen prachtig scootmobiel weer en dus bijtijds een flesje drinken en wat fruit ingepakt en richting de dijk. Op naar de volledige kanoroute. Genot allerwege. Het graasde, vloog. dook, zwom en speelde dat het een lieve lust is. Al bij de Grafelijkheidsduinen zag ik een konijntje, een piepjong knijntje, kon zo op de palm van mijn hand. Ik keek en het knabbelde, buitelde en at in de zon, zich van geen toekijkster bewust. Een tapuitje zat te rommelen in een struikje erachter, aaaaaaaaah!
De duinen waren gelukkig nog wel bewoond want ik zag nog meer knijnen, groot en klein , maar wel minder dan ooit. De myxomatose heeft toch wel huisgehouden. Verderop kwam ik in The Birds van Hitchcock terecht. Zwermen meeuwen, spreeuwen, kauwen waar je maar keek. Had dit nooit eerder zo gezien in de duinen, dus was een beetje verbaasd. Maar ik had al gezien dat de duinroosjes hellingen bezaaid waren met kevertjes, kleine vliegende beestjes die je hier en daar zelfs kon horen zoemen, dus ws was dit een feestmaal voor de gevleugelde vrienden. Grappig. De geur van pijlkruidkers, duinroosjes en rimpelrozen was overweldigend.
De kanoroute zelf barstte al van de orchissen, en veel klaprozen, ratelaars, wouw en ander prachtspul zoals paarse morgenster, wilde akelei en hondstong. Ik barstte bijna uit mijn voegen van blijheid bij zoveel moois. Mocht ik ooit dood neervallen van mijn scoot, mag het best op deze route zijn, want hoe mooi kan het laatste zijn dat op je netvlies valt. Dat is dan een zalig uiteinde.
Via via allerlei achteraf fietspaadjes verzeilde ik tenslotte bij de A.ctioon waar ik een onkruidbrander( tientje)  en een stoomreiniger(drie tientjes) aanschafte. Goedkoop, bevalt het kan altijd ooit een duurdere versie gekocht worden. De A.winkel was trouwens in interne ombouw, qua artikelen, dus het was zoeken en soms niet vinden.
Maar ik ben zielsgelukkig thuis en de stomert werkt heel leuk en lekker, de brander wil ik morgenvroeg proberen.

4 opmerkingen:

  1. Puur geluk allemaal. In gedachten zie ik je snorren tussen al dat moois en ik geniet met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet ervan, fijn dat de stoomreiniger jou ook goed bevalt. Pas wel goed op met de onkruidbrander aangezien er in 2014 verscheidene keren brand door is ontstaan, zeker morgen met dat gortdroge weer/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zalig voor je. Robbert kocht gisteren ook zo'n brandertje. Helaas waren de vullingen uitverkocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die brander is een uitkomst en nog leuk ook om te doen. Ik verbeeld me dat het onkruid op de plekken waar het verbrand is niet meer terug komt, dat zou helemaal mooi zijn hè..

    BeantwoordenVerwijderen