woensdag 10 juni 2015

Gratis patat, een ziek katje en pakjes aanpakken

Meerdere malen per week functioneer ik als afgeefpunt, niet officieel, maar bezorgers weten al dat ik heel vaak thuis ben en sommige andere mensen hier op de gracht zelden, dus stiefelen ze automatisch naar mijn deur als ze geen gehoor krijgen. De gang had gisteren twee pakjes voor nieuwe buren van twee huizen verder. De vrouw met haar minidochtertje kwamen ze afhalen en kennismaken. Ze hebben 3 katten , dus dat kan nog wel knokpartijtjes gaan opleveren. Mijn Teigetje is al ziekies van een abces, maar omdat ze verder tierig is en goede eetlust heeft, ben ik nog niet naar een arts geweest met haar. Als het zichzelf, zonder antibiotica oplost is dat wel zo fijn.
Bij de andere buum is er sinds kort ook een katje in huis, een kleine opdonder, wit met grijze vlekken, Bliksem geheten. Hij probeert al ijverig tegen de schutting op te klimmen en staat op wacht als ie mij in de tuin hoort, want met een pootje door een kier heen vragen om te spelen wordt door mij meestal wel beantwoord.
 Gisteren hoorde ik dat Bliksem niet gezond is, hij heeft iets aan de botten of gewrichten waardoor hij af en toe niet voor of achteruit kan, hij heeft al heel wat dierenartskosten met zich meegebracht. Sielig!!!!!! Ik had nog een pot met een laagje gelatinepoeder liggen en heb dat gegeven om uit te proberen, dat werkt vaak heel goed.
Tegen etenstijd werd er een zak patat, nog warm, gebracht die ze teveel hadden besteld. Heb er lekker van gesmuld, zo vaak staat dat niet op tafel.
Dus voort wat, hoort wat, zonder dat je erom vraagt.
Nu al de biospullen opgehaald en wat gerommeld in huis. Als het iets zonniger wordt verdwijn ik de tuin in.
Morgen wordt het echt mooi, niet heet, weer, en ga ik , Deo Volente, weer de kanoroute rijden en vrijdag als het weer te heet wordt, kan ik genieten van Pinkpop op Cultura24.
Er valt niet veel te mopperen dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen