maandag 1 juni 2015

Dooie mus

De kranten schreven erover; komend week mooi weer, misschien wel tropisch, de koelte is voorbij. Nu geloof ik niet alles wat in de krant staat, en niet alleen wat de krant  staat, ik wil veel aannemen, maar controleer het graag ook nog even. Op buienradar vond ik bovenstaande verwachting, alleen komende vrijdag een warme dag van wel 22 graden (is mij genoeg, hoor, maar tropisch, nou neuh). Een kinderhand is snel gevuld, maar dit is dan met 1 dooie mus, al is die niet bepaald van het dak gevallen. Mijn pa, de meteoroloog (een echte in dienst van het KNMI), had het altijd al over horecaverwachtingen. Stel het wat gunstiger voor en mensen plannen een weekend erop uit en belanden vanzelf wel verkleumd achter de soep en hete chocomel in een horecagelegenheid. Die ouwe van mij heeft nog steeds (na bijna 35 jaar) gelijk.
We worden weer aardig voor de gek gehouden, dus.
Niet dat ik me er veel van aantrek, het leven gaat door en er is altijd wel lol te beleven, maar ik heb mijn warme jas nog niet weggehangen.
Nu wassen en afwassen en misschien wat in de tuin fatsoeneren. 

7 opmerkingen:

  1. Haha. Nou ja, we zien wel. Kan er toch niets aan veranderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die weersvoorspellingen kloppen meestal van geen kant Vlasje, mijn vader was boer en hij keek altijd naar de lucht om te weten wat voor weer het zou worden. En dat klopte altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geloof het pas,als ik het voel. Hier mag het eind van de week wel minder worden van me 30+ gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind 22-23 graden een prima temperatuur, niet te warm en niet te koud. Je kunt lekker zonder jas ed. naar buiten en het is fijn weer om lekker te wandelen of te fietsen en bezig te zijn. Van mij mocht het de hele zomer wel 22/23 graden zijn, met regelmatig een regenbuitje voor de tuin en voor de boeren. Maar we zien wel wat het wordt, je hebt er inderdaad geen enkele invloed op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het valt me de laatste tijd heel vaak op dat er een week vooruit een prachtige weersvoorspelling is. Als het dan die week is dan schuift het mooie weer steeds een dagje op zodat er uiteindelijk nog maar één dag overblijft die ook nog eens minder mooi is dan voorspeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, een pa die meteoroloog was. :)
    Merk ook aan die meerdaagse voorspellingen dat het vaak heel anders uitpakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou die warme jas heb ik nog niet uit gehad hoor, en de sjaal is ook nog maar een paar keer afgegaan. Denk dat dit jaar de dagen met zomerjas/geen jas dun gezaaid worden.

    BeantwoordenVerwijderen