woensdag 17 juni 2015

De knijnenloerster sloeg weer toe!

Omdat vandaag de knapste dag van de week leek te zijn qua weer, besloot ik de hele kanoroute weer te rijden. Voor mijn idee was er weer teveel wind en teveel bewolking om het tot ideaal rijweer te bestempelen, maar ja met het weertype van dit jaar en de wat ongunstige ligging hierbij van Den Helder, moet je elke kans grijpen die er is.
Ik genoot evengoed. Visdiefjes die hun aan de vloedlijn wachtende jongen na geslaagde duiken van visjes voorzagen, konijnen, de bloeiende bramen en vlieren, de geur van het bijna uitgebloeide pijlkruidkers. Dan de knotsen van orchissen, gele lissen, weer de paarse morgenster, vele silenes en koekoeksbloemen, ratelaars, wouw, slangenkruid, ossentong, gele waterkers, boterbloemen zuring, wikkes, klavers, wilde akelei, wilde anjertjes, weelde!!!!!
Op de terugweg de bioboodschappen opgehaald en wat extra fruit erbij gekocht, want ik wil het zomergevoel koesteren en voeden.
Ik ben stinkend rijk!

2 opmerkingen:

  1. Wanneer publiceer jij je eerste boek? De titel heb je al:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ben je zeker.En je deelt nog uit ook.

    BeantwoordenVerwijderen