zondag 28 juni 2015

Catfights

Tjonge, plaats ik een observatie over het verschijnen van nieuwe kattenkoppen in de buurt en de daarbij behorende territoriumdriften, beginnen de reageersters elkaar de tent uit te vechten pro en contra dierenoverlast. Doe dat ff lekker op je eigen blog.
Ik hou van katten heb er drie en beschouw dieren in de woonomgeving als normaal, met alle bijbehorende plussen en minnen. Allergie? als het voor bijen is, weet je dat je maatregelen moet nemen en niet eisen dat iedereen zijn bijen bij zich houdt, toe nou, Ik heb vaak last van klussende, telefonerende tuinburen, beebsjes, krijsende kinders, blaffende honden etcetera en ik kan niet tegen kastanjestuifmeel, mij hoor je niet. Ik accepteer het zoveel mogelijk en bij lawaai, dan maar naar binnen of oordoppen in. Ik loop niet met petities rond om kastanjes te kappen, ik neem druppels en verleg desnoods mijn route een stukje.
Wat een zelfoverschatting om te denken dat de wereld zich aan jou moet aanpassen. Ben jij of je kinderen, klussende man,  visite, nooit iemand tot overlast geweest? Klop jij je dekens niet uit, terwijl de buren misschien buiten zitten en stofmijtallergie hebben?

Verdraagzaamheid mensen, wij kunnen erover nadenken en er naar handelen, dieren en stuifmeel niet, maar die bestaan misschien al langer in de geschiedenis van de aarde, dan de homo sapiens.
En lees eens goed, ik beklaagde me niet, ik constateerde.


6 opmerkingen:

  1. De tent uit vechten, overdrijf je niet een beetje?
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik op vakantie geweest ben,besef ik weer,hoe dicht men hier op elkaar woont. En dat betekent aanpassen.Dat lukt de ''en beter,dan de ander.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht nog gisteren, zal ik ook reageren ;)
    Ik heb 1 kat en de hele buurt heeft lopen klagen. Maar ik heb omgekeerd net zo goed last van hun herrie/rook/stof/BBQ/hondengeblaf enz en ik loop daar ook best wel over te griepen hoor, maar niet aan hun deur!
    Je schrijft het heel mooi: "Wat een zelfoverschatting om te denken dat de wereld zich aan jou moet aanpassen."

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb even terug gelezen en vond het wel meevallen .daarbij hoef je elkaar de tent uitvechten niet te accepteren op jouw blog ,dus hup weg ermee als het je stoort .Ik zie het meer als discussie van voor en tegenstanders .Ja ik heb zelf een ''binnen'' kat en bel dol op katten en heb ook heel veel overlast op dit moment van mijn buurkatten .Gelukkig denk ik nu inmiddels het zal mijn m'n reet roesten !! ik kan er toch niets aan veranderen !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou nou Vlasleeuwenbekje, beetje op de teentjes getrapt?
    Ik voel me aangesproken door jou in deze post.
    Krijg je een keer een reactie waar je het niet mee eens bent, heb je het meteen over een catfight. Tjonge, ik hoop dat je niet altijd zo reageert op opmerkingen van anderen.
    Jammer dat je je niet wil inleven in je medemens. de wereld zou een stuk mooier worden als we rekening met elkaar zouden houden.
    Ik bedank je voor je begrip.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oké, als het je niet zint, reageer je niet meer.
    Valt me toch vies tegen van je.
    Inmiddels 1 kat minder hier voor overlast. Zag gisteren briefjes op lantaarnpaal en muur hangen dat er een kat wordt vermist.
    Nee, ik heb hier niks mee te maken, zo ben ik niet. Ik wil niet weten wat kat is overkomen. Maar blijkbaar zijn er meer 'geen-katten-liefhebbers' in de buurt.
    Let wel, voor mij is dit niet de oplossing. Ik wou dat we gewoon meer rekening met elkaar konden houden.
    Maar tegelijkertijd ben ik wel blij dat er eentje minder rondloopt.

    BeantwoordenVerwijderen