zondag 31 mei 2015

Zomer?

Gisteren toog ik ter Muziekdag, maar zoals ooit mensen verbrand in korte broeken en spagettihempjes op overvolle terassen zaten te genieten, was het nu niet. Jassen, windjacks, een enkele winterjas, lerenjasjes, dikke omslagdoeken en sjaals voerden de boventoon op mager bezette zitjes. Ok er was zon, slechts een spatje regen aan het begin van de middag, maar de sfeer zat er niet overdreven in. Was dus redelijk snel weer thuis, wel genoten, maar het was genoeg.
Vandaag is het uitgesproken herfstig, dus cocoon ik maar een beetje in plaats van me te begeven in het winkelgebied waar een papakoopzondag gaande is, of naar De Helderse Vallei ( ons prachtige natuureducatiecentrum), waar hun eerste lustrum wordt gevierd met markt en andere feestelijkheden, te gaan. Neuh....
Volgend weekend schijnt de zomer zich dan eindelijk te ontpoppen en daar verlangt iedereen wel naar. Nu is het in het midden oosten en zuiden van het land al snel 4 of meer graden warmer gemiddeld dan hier in de Noordkop, dus wij hebben nog iets meer recht op klagen, want 13 graden of 17, dat scheelt niet alleen een jas.......dat is een verschil tussen kleumen en redelijk te doen.
Maar goed bij mij binnen is het altijd goed vertoeven, dus mij hoor je niet......

4 opmerkingen:

  1. Mee eens! Hou erg van buiten zijn, maar binnen cocoonen doe ik ook graag. Zo meteen duik ik met de buurvrouw de kroeg in, dat is ook altijd een fijne binnen-activiteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik besef,hoe zeer wij boffen hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is vandaag niks, maar volgende week wordt het wat beloven ze!
    Ach... we zien het wel hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kijk niet uit naar het warme weer, maar gun het wel aan anderen, die er reikhalzend naar uit kijken. Ik doe nog even energie op, voor de temperaturen stijgen en ik (zo goed als) binnen blijf. Geniet van het nu (wat je zo goed doet) en straks weer van je ritjes over de dijk!

    BeantwoordenVerwijderen