woensdag 13 mei 2015

Wazzeweer

Vanmorgen voelde ik het al, het opknappen gaat goed.
Het lijf herpakt zich en so does the heart.
De slechte nieuwsen zijn geland en  niet meer allesoverheersend. Natuurlijk speelt het vaak door mijn hoofd, maar dat is logies en niet meer dan normaal. Ik kan gelukkig weer zien dat de zon schijnt en kan ook weer genieten.
Vanmorgen de bioboodschappen gehaald en overal waren vriendelijke mensen, die anderen met weinig boodschappen voor lieten gaan, boodschappentasjes opraapten, hulp aanboden en lachten. Dat doet een mens echt goed. Even boven aan de dijk, op een uitzichtplek gestaan en genoten van de heldere lucht, het uitzicht op Texel, de duikende visdiefjes de dijk zelf, prachtig groen en bespikkeld met paarde- en boterbloemen en natuurlijk madeliefjes. Een hond die verzaligd in een hoop zand dook en daar zielsgelukkig in speelde, een andere hond die naar me toe kwam en met wiens bazinnetje ik een gesprek over rijkdom en geluk voerde.
De onheilstelefoonvriend tegengekomen, die blij en vrij zorgeloos vertelde morgen weer voor controle naar het ziekenhuis te moeten. Heel anders dan vorige week dus.
Een andere man die met mijn hulp zijn jonge hond over de angst voor scootmobielen hielp. Een buurman die opgewekt naar me informeerde. De andere buum had maandag mijn grijze bak voor me buitengezet en weer leeg naast de poort geparkeerd. Koelkast vol en ik moe, maar niet compleet uitgeteld. Thats life too.

8 opmerkingen:

  1. Het heeft absoluut met jouw eigen positieve insteek te maken dat je zo snel al weer zoveel positivisme ontmoet en ziet! Rijkdom en geluk is een pracht van een onderwerp om over te praten en te denken. Ik wens je er veel van toe en ook de mensen in jouw omgeving die het nu extra kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat vind ik fijn voor je....hartelijke groet,Anneke*

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met vriendelijke mensen om je heen kun je geen slechte dag hebben!
    Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi positief blog weer ,hoe je kan genieten van al die positieve ''kleine'' dingen .Daarom lees ik zo graag bij je !! En die muziek is echt geweldig .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vlas, ff over die honden. Das echt niet leuk hoor als die in het zand gaan lopen mafkezen. Ik heb zelf 2 ex Spaanse dodencelgangers en je wilt niet weten wat die mee naar binnen sjouwen aan zand. En dan denk ik, hallo ik heb twee benen, jullie hebben er gvd 8 met z'n 2'en. Pak ff een bezem en veeg! Koekje? Naks!
    Misschien kan je dat stukje over die honden dus weghalen? Vast bedankt! Mij helpt het niet, haha.

    Heee fijn, dat je weer boven Jan bent! Ja, het is echt kut als de vrienden in je leven gaan verdwijnen uit je leven.
    Soms wordt het dan zoooo eenzaam.
    Zo eenzaam was een mooi liedje.
    En zo herkenbaar.

    Pootje van de jongens (niet van mij, he, haha, eerst vegen!)
    en een groetje van mij.
    Yente

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yente, de baas was erbij en vond het prima, we hebben samen lachend staan toekijken en maakten de opmerking; Als mensen ook zo blij met een bergje zand zouden zijn, zou de wereld er beter aan toe zijn. Waarom weghalen> Wat dien ik daarmee?

      Verwijderen
  6. Very informative, keep posting such good articles, it really helps to know about things.

    BeantwoordenVerwijderen