maandag 25 mei 2015

Verplaatsing van binnen naar buiten

Zo langzamerhand is het buiten, onder mijn afdakje vaak heel prettig verblijven. De echte zomerse temperaturen komen nog niet erg, zeker niet hier in het noordwesten (een graadje of dertien met wind), maar daar, in mijn feesttuin, is het best plezant. Gisteren reed ik langs de dijk (brrr), door de Grafelijkheidsduinen (wat blijven die gallowayrunderen lang tot hun buik in het water staan, hebben ze geen last van de kou?)en via de duinen achter Nieuw Den Helder terug naar Huisduinen en via het Kerkhof terug naar huis. Het was een fijne rit, veel gebloei en gesnater. Veel natuur, waar ik altijd heel licht en blij van word.
Vandaag is de zon alweer verlegen achter de wolken gaan plakken, maar toch ga ik straks op bezoek bij een vriendin die in een verzorgingshuis aan het bijkomen is van haar zware tijden met bestraling en chemo. Misschien combineer ik die rit wel op de terugweg met een ander stukje Den Helder, zie wel.
Voorlopig zit ik op te drogen van een verwenbadje en wil ik nog wat kleine klussen verrichten.
De Giro heeft een rustdag, maar eerlijk gezegt kijk ik alleen voor het gedoe en volg ik de wedstrijd op zich eigenlijk niet. Voor mij te onecht en onbetrouwbaar geworden deze tak van sport.
Maar mijn dagen zijn vol vrede en vervuld zijn, echt wel fijn.

4 opmerkingen:

  1. Vind ik zelf ook van de wielersport, kijk tegenwoordig ook altijd naar de Amstel Gold race en de Tour de France vanwege de mooie beelden van de omgeving die ze laten zien. Fijn om te lezen hoe tevreden en positief je in het leven staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is 's Ochtends nog fris. Gisteren warmde het goed op en was het prettig om buiten te zitten. Nog even geduld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt het nog steeds lekker naar je zin hè, gewoon met jezelf. Heerlijk is dat, ik herken het.
    Dat wielrennen, jaren overal tussen gezeten, 'man' fietste ook. Maar de wedstrijden volg ik ook niet meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt heel vredig Vlasje,
    ik wou dat ik jouw rust inmiddels gevonden had.

    BeantwoordenVerwijderen