zaterdag 16 mei 2015

Prinses zonder erwt

Wat kan ik slapen tegenwoordig, en dan nog lekker een uurtje blijven liggen met de tablet erbij om de mail en nieuws en blogs en fb bij te lezen, dat voelt heel luxe.
Omdat het regenachtig en kil is, heb ik me in troostkleding (soort huispakken, maar dan zelf samengesteld, zacht, warm, cosy, comfi) gehezen en met een bak thee erbij ga ik eerst een stuk zaterdagkrant soldaat maken. Dan stukje bij beetje verder met de keuken, gister al eind opgeschoten, want dat geeft veel voldoening.
Muziek van Elbow, Iron and Wine, Bon Iver en andere warme jongens op de achtergrond, kachel zachtjes aan, laat de regen maar vallen, de tuin kon een beste slok wel gebruiken.
Het leven , het mijne incluis, is zo goed. Hoewel ik weet hoe anderen waar ook ter wereld lijden, besef ik dat dat dezelfde medaille is, maar dat het maar net is welke kant boven ligt en dat ik dat niet kan beinvloeden bij een ander, hooguit empathie hebben en tonen. Dat hoeft mij niet te weerhouden om intens te genieten van mijn eigen geluk.



3 opmerkingen:

  1. Voelt helemaal alsof je precies door hebt hoe je goed voor jezelf zorgt en dat dan ook doet. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben het helemaal eens met Nietzomaarzoooo. Geniet van alles wat je hebt en koester het, ik wens je een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar heb je helemaal gelijk in! Lekker leven zoals je wilt!
    Mijn ritueel ook 's morgens, ik ga de hond naar buiten laten, koffie zet, bordje pap en dan weer lekker naar boven en met mijn I-Padje even de wereld bekijken, nieuws en mails... haha ik zal morgen aan je denken als ik zo in mijn bed zit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen