zondag 10 mei 2015

Moederdag

Moederdag, ik heb geen moeder, geen oma en ben geen moeder of oma, dus voor mij een gewone zondag.

Het lijkt mooi weer te worden en ik knap heel langzaam op. Voel me nog wat kwetsbaar en omblaasbaar maar ook dat verdwijnt in de loop der dagen vanzelf.
Zelfs als ik ziek ben, voel ik me blij en dankbaar. Natuurlijk is buikpijn en superzware benen en een niet warm te krijgen lijf minder prettig. Maar het is een tijdelijke toestand met uitzicht. Uitzicht zowel op mijn gele huisje aan de binnenzijde, als buiten op de gracht waar veel vogeltjes het uitzicht verlevendigen, maar vooral altijd uitzicht op betere dagen qua gezondheid. Bovendien zijn die min of meer verplichte rustdagen een mogelijkheid om het lijf helemaal op rust te krijgen. Als het zover is kan ik stukjes bij beetjes met een schone lijst herstarten. Verder met de laatste loodjes keuken, verder met de tuin temmen, weer op bezoek bij vriendin, weer voorzichtig ritjes opbouwen.
Genoeg toekomst, en het nu is elke dag een beetje fitter.
Trouwens, is het tegenwoordig een gewoonte geworden om op verjaardagen ed vuurwerk af te steken? Zowel de katten als ik lopen regelmatig een hartverzakking op als iemand denkt dat knalwerk een leuke aktie is.
Dit is de tijd dat de natuur eigenlijk op zijn mooist is. Overal bloemexplosies (zonder geluid!), groen in duizend tinten, bollenvelden, jonge vogeltjes , en alles is fris en helder van kleur, het zomerstof is nog niet neergedaald.
De winkels geuren naar aardbeien en de verse groene groenten hebben een lente sappigheid, de bloemenzaken vol tulpen in alle kleuren, wat een fijn seizoen toch! 



4 opmerkingen:

  1. Fijn,dat je opknapt. Ik durfde nog geen aardbeienn te kopen. Er zat geen geur aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alles is zo knisperend vers groen. En zo heerlijk dat je daar oog voor blijft houden. Gratis energie van je eigen moedertje Aarde!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je beschrijft het lentegevoel in mooie beelden, het is inderdaad prachtig om te zien hoe de hele natuur weer gaat groeien en bloeien. Ze hebben voor de komende week een paar mooie, zonnige en warmere dagen voorspeld. Heerlijk, genieten.

    BeantwoordenVerwijderen