zaterdag 30 mei 2015

Mei

De maand is bijna voorbij. Een maand die begon met veel commotie rond ziekte en dood van dierbaren. Niet dat dat allemaal opgelost is, was het maar zo makkelijk, maar het is wel geland en eist niet meer alle aandacht op. Ik kan er nu vrij nuchter over denken en praten, ondanks dat het pijn doet om te zien dat mensen kennelijk zoveel narigheid moeten meemaken .
Ik heb een niveau van aanvaarding bereikt, dat genoeg rust biedt voor het dagelijks leven, waarin toch ook zo veel hartstikke fijn is.
Dat ik snel herstelde na een colitisaanval en geestelijk mijn balans weer vond is een bewijs voor mij, dat ik het best goed aanpak allemaal.
Ondanks het beneden peil weer, geniet ik van tuin en af en toe een tocht. Ruim ik gestadig door op en ben een tevreden mens. Besef steeds meer dat ik heel veel dingen niet perse nodig heb om te kunnen funktioneren, sterker nog, het zit nogal in de weg, teveel  bezitten. Wat fijn en nodig is, of wat extra comfort biedt is welkom, maar met mate.
Ik koop weinig, maar ontzeg mijzelf niks.
Ik bezie het wereldgebeuren afstandelijk, want begrijp van veel dingen niets en wil dat niet eens begrijpen ook. Te wezensvreemd. Ik moet wel oppassen niet te veel in mijn veikige cocon te kruipen. Ik voel me daar prima, maar een beetje minder veilig is ook niet te versmaden.
Juni kan een heel fijne maand worden, als de temperaturen wat omhoog gaan helemaal. Ik ben er klaar voor.

3 opmerkingen:

  1. Op naar de maand juni! Nog een meidagje en dan is de mooiste maand van het jaar weer voorbij...
    Heerlijk nummer weer... nostalgische gevoelens krijg ik daarbij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi om te lezen hoe jij in het leven staat ,kan ik nog wat van leren !! Heerlijke muziek die me ook doet denken aan een ontzettend leuke tijd ,jong en onbevangen en van uitgaan dansen vriendjes noem maar op .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat waar je geen invloed op hebt,zou eigenlijk naast je neer gelegd moeten kunnen worden. Niet zo gemakkelijk

    BeantwoordenVerwijderen