vrijdag 22 mei 2015

Ken ik niet

Er zijn verschillende dingen die ik nooit gekend en gemist heb.
 Ik ben enig kind en ken het gevoel van meer familie niet, nooit gemist ook, want weet niet wat het is.
Ambitie, nee, ik heb totaal geen wens om de beste of degene met een hogere positie te zijn. Wil wel graag houden van wat ik doe, en doen wat het vereist om het goed te doen, maar goed is niet perfectie willen bereiken. Aangezien dat vrijwel nooit gebeurt, perfectie bereiken, zie ik het niet zitten om daar zoveel energie in te steken die ook aan andere  prettige of nuttige zaken besteed kan worden.
Wens om een partner te hebben, nee, echt niet perse, alleen wat aan kwam waaien was leuk voor de tijd dat het goed was, maar ik had niet meteen allerlei samentoekomstfantasieen, laat staan over trouwen en een gezin stichten. Ik voel me in mijn uppie echt hartstikke fijn en onbelemmerd. Ik denk dat veel relaties niet erg super zijn, en dat er veel aan opgeofferd wordt. Als dat een bewuste keus is, en de moeite waard, prima, maar ik ben het niet tegengekomen en voel me daar ook ok bij.
Kinderwens, ik heb het nooit gehad en hoewel ik kinderen van anderen best leuk vind, mis ik het voor mijzelf niet. Als klein meisje al speelde ik zelden met poppen en had het nooit over later trouwen of moeder worden. Het zit kennelijk niet in me. Ik kan trouwens echt wel zorgen en bemoederen, zoals ik met bv mijn katten doe, maar meer hoeft dat niet te zijn.
Geld, macht alweer twee concepten waar ik niks mee heb en die ik ook nooit heb nagestreefd. Zonder geld leven is te ingewikkeld, dus ik zorg dat ik daar verstandig mee omga, om er verder zo min mogelijk over te hoeven nadenken. Macht, ik heb mijn eigen leven waarin ik kan doen en laten wat ik wil, dat is voldoende.
Politiek is voor mijn daardoor volkomen door de mand gevallen, ik geloof er niet meer in. Stemmen doe ik slechts uit burgerplicht, mar eigenlijk kan alles het dak op. Dubbele agenda's, idealen uitruilen, macht, spelletjes, eigendunk, enorme ego's, nee, laat maar.
God of een ander opperwezen, ik kan er niet in geloven en heb er ook geen behoefte aan om zo'n macht in mijn leven te hebben. Het grote geheim van alles is meer dan genoeg en verantwoording draag ik toch wel en schuif het niet af. 
Idealen had en heb ik wel, ik wil graag dat we op deze wereld op een redelijk fijne manier kunnen verblijven met elkaar, zonder al te veel ellende, geen oorlog honger of uitbuiting, met respect voor elkaar en de natuur.
Zelf probeer ikm zo te leven en dat uit te stralen, maar in clubs en groepen zie ik steeds minder. Misschien is humane anarchie het enige dat nog uitkomst biedt.
Al die zaken heb ik dus niet nodig en daar leef ik zoveel mogelijk naar, en daar geniet ik toch enorm van. Mijn minimalisme. 

4 opmerkingen:

  1. Je hebt een goede kijk op zaken. Vrij en onafhankelijk, zelf(standig) denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was iedereen maar zo in balans als jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk om zo vrij te kunnen leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent eigenlijk een heel ongecompliceerd mens! En goed in evenwicht met alles wat je doet!
    Blijf genieten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen