zondag 3 mei 2015

In de bonen

Behalve een kapmes hanteren in de tuinjungle, Oehoe Tarzan here I come, waren de voorraadkast en de planken boven het aanrecht aan bod.
Zooooooo, dat was wat -en het is nog echt niet klaar-, ik vond vele weckpotten (die ik als bewaarpotten gebruik, niet om te wecken) vol met resten gedroogde bonen van vorige seizoenen. Daar is geen weken en koken tegen opgewassen dus die gingen naar de composthoop, De leeggekomen potten vulde ik met verse droogwaren uit de voorraadkast. Weggooien is er verder niet zoveel bij, wat glutenprodukten voor de weggeef, en een enkel overjarig blikje of pot (en dan echt over de datum, he, want vrijwel alles van 2014 beschouw ik nog wel als eetbaar). Het is vooral een kwestie van efficienter  indelen verder en eerstdaags vele voorraadopeetdagen invoeren. En natuurlijk een stringenter inkoopbeleid.  Maar hier en daar zijn plekken open en weet ik weer aardig wat er op voorraad is (lekker, en goed en gezond, maar wel heel veel). Enfin dat is een lekker begin met de keuken, want ik zie weer licht in de duisternis. Gewoon nog een paar - of vele - dagen doorgaan en dat deel is eindelijk veel meer naar de zin.
Het was zonnig, maar de buurman was aan het straten en de katten kwamen met vachten verzadigd van zand binnen, dus  steeds kammen en borstelen, om de schade wat te beperken.
Het pieker- en nadenkhoofd komt langzaam verder met de kwestie van grenzen en misinterpretaties en zo wordt daar ook opgeruimd.
Het is weerhuisjes weer, met vandaag de plu weer op, dus niet zonde om binnen te zitten, maar een goede stok achter de deur om de tijd produktief te besteden.

3 opmerkingen:

  1. Hahaha. Wat een maffe videoclip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja; heerlijk om de zondag met gekte te beginnen (videoclip bedoel ik!). Grappig; voorraad mag je ook opeten; niet alleen 'hebben'.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe vind je nou toch zo'n filmpje?
    Over een jaartje ben je wel door je voorraad heen zeker?

    BeantwoordenVerwijderen