zaterdag 2 mei 2015

Doorgaan

Het is weer een beetje over, mijn opruimdipje. Niets menselijks is mij vreemd, toch?
Vandaag eerst zaterdag vieren, al naar de markt gegaan en vis en aardbeien gekocht. Mooie papegaaientulpen voor de opgewekte sfeer en na het verorberen van een groot deel van de weekendkrant  kan ik ofwel in de tuin proberen de groeispurt van ongewenste gasten te beperken of in de keuken verder met kastjes en plankjes, hmmmm, niet makkelijk want  er staat een heel klein keukenblok waarin veel een plek moet hebben, wat absoluut gebruikt wordt.

De voorraadkast is ook redelijk uit de klauwen gelopen. Veel meer dan overtijd spullen weggooien kan ik daar voorlopig niet. Dan kan ik leeggekomen potten weer vullen met voorraad die wel gebruikt wordt. Ik moet afleren om zo groots op voorraad te kopen. Dat heeft zeker te maken met de periode dat ik een half jaar, door een fout die niet bij mij lag, geen uitkering kreeg en moest leven van mijn voorraad en het feit dat in strenge winters boodschappen doen op de scoot met ijs en sneeuw onmogelijk is. Maar er hoeft geen weeshuis zes weken van te eten natuurlijk.En tegenwoordig kun je ook veel per internet bestellen dat dan keurig bij de voordeur wordt afgeleverd.
Enfin, ik herpak mij en ga gewoon door, net zolang tot ik tevreden ben met de staat van het huis, wat niet zen hoeft te worden. Gewoon overzichtelijk en genoeg.
Verder breek ik mijn hoofd over zaken als kritiek, andermans grenzen , mijn grenzen en respectvolheid. Sommige lieden zouden een duidelijke gebruiksaanwijzing moeten hebben, maar misschien geldt dat voor mij net zo.


4 opmerkingen:

  1. Heerlijk logje; je ziet helder je eigen valkuilen en ook kritisch naar je eigen gedrag kijken is je niet vreemd. Kan ik nog een voorbeeld aan nemen Vlasje. Bedankt daarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je maakt mij ook weer vrolijk. Je zou mijn huis nu eens moeten zien :-) . Maar: boodschapjes zijn weer gedaan, straks een afwasje, beetje opruimen, en dan komt er ook weer een vloer en een tafel in zicht, ha ha ha. Geniet van je dag, dan doe ik dat ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor, ik zie het helemaal voor me... je hebt een ontzettend leuke vertelstijl!
    Succes verder en vergeet niet ook naar buiten te gaan als het mooi weer is, met al dat ge-ont-rommel...
    (Ook zo'n leuk woord ;-) )
    Fijne zaterdag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo zie je maar hoe gewoontes in stand blijven. Eens was het nodig om zoveel voorraad te hebben, maar de omstandigheden zijn nu anders. Het is goed om jezelf af en toe te herijken.

    BeantwoordenVerwijderen