donderdag 16 april 2015

What are they thinking?

Vanmorgen boodschappen gedaan. De Appie waar ik altijd heen ga, is gesloten voor verbouwing, maar ze hebben meteen alle ruimte rondom opgeëist om met zoveel mogelijk werklieden de klus te klaren, een rommelige omweg voor voetgangers en scootrijders. Voor de verdere en grotere Ap, waar ik ook graag kom, is een rotonde die verbouwd wordt. De planning heeft weer nauwelijks rekening gehouden met voetgangers, fietsers en scooteraars, zodat het een wirwar van verwijsborden oplevert, waarbij je evengoed zo in een enorme zandbak kunt verzeilen. Voor auto's is het veel duidelijker en is er weinig obstructie. Enfin het was even een gedoe om er te komen maar dan heb je wel wat. Deze Ah, heeft bv altijd grote bakken vol afprijsspullen en meestal haal ik daar wel nuttige zaken uit.De hele sortering is stukken beter dan de andere verbouwlokatie, dat maakt het voor mij ook de moeite waard.
Dan ga je terug en ik reed langs bouwschutting na bouwschutting. Den Helder ziet er zo vlak voor Koningsdag en de beginnende zomeraktiviteiten uit als een soort Rotterdam, tel daar veel leegstand en verwaarloosde percelen bij op en je ziet waarom Den Helder nou niet bepaald scoort op gezellige uitstraling. Over de rotondewerkzaamheden is al een klacht ingediend door de fietsersbond, trouwens, dus het ligt echt niet aan mij, dat ik dit een waanzinnige situatie vind.
Ik woon hier graag, maar niet bepaald voor de winkelstraten.
Maarre, alles is binnen en ik kan lekker uitrusten in het zonnetje van mijn expeditie.
 Hoorde dat zieke vriendin nog steeds in het ziekenhuis in Alkmaar ligt, omdat ze erg verzwakt was en zelfs een longontsteking heeft opgelopen. De ziel. Nu heb ik het adres en meteen een leuke kaart verstuurd. 
Hup, lekker de tuin in, met thee enzo.


2 opmerkingen:

  1. Zeker lang niet in Rotterdam geweest? Rotterdam is helemaal hip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rotterdam is überhip, en ook nog gezellig, ik zou nergens anders willen wonen. Maar dat er erg veel bouwschuttingen staan is wel waar.
      De tram en bus rijden zelden hun normale route, altijd zijn er omleidingen omdat er weer eens ergens werkzaamheden zijn.
      Jules Deelder dichtte al: 'Die stad komp nooit af.'

      Verwijderen