zondag 19 april 2015

Social Media

Haat liefde met Facebook. Plaats nog maar zelden zelf iets, meestal iets met muziek, een treffende quote of een oproep voor vermissingen. Lezen doe ik meer, maar vooral om te lezen over muziek,planten,  kunst, filosofie, voeding en nog zo wat dingen die mij interesseren. Ook een aantal mensen die ik goed ken, volg ik, maar contact onderhoud ik met de bijbehorende chatfunctie en ook dat niet dagelijks.
Twitter probeerde ik eens in een bepaalde interesee, maaar dat overspoelde me al snel. Ik heb geen zin in berichten over broodbeleg of hoe lang iemand slaapt ofzo. Driekwart was geneuzel. Maar wat kwamen er veel berichten per uur....
Whatsup, heb iik niet. Mijn tablet en mobieltje (oud) zijn er niet geschikt voor en ik mis het niet.
Linkedin, ik werk niet, en heb geen enkele reden om hier iets mee te doen.
Instagram, not my cup of tea.
Pinterest, heb een pagina en wat borden, maar kijk er zelden op, hooguit als ik iets zoek als inspiratie.
Mijn blog is wel mijn ding, en ik volg er velen. Waarom dit wel? Veel persoonlijker, kan de diepte in, is soms zeer informatief en je voelt alsof je sommige mensen echt leert kennen. Ik ben ook vrij persoonlijk in mijn eigen blog, en vooral heel eerlijk, wat niet inhoudt dat ik altijd alles op mijn blog deel, soms omdat het onderwerp me nog teveel bezighoudt en ik het nog niet kan verwoorden, soms omdat het  de persoonlijke levenssfeer van anderen betreft, soms omdat iets anders me meer interesseert.
Wel belangrijk is voor mij dat ik me niet verplicht wil voelen, niet voor mijn eigen blog of de reakties erop, laat staan betreffende het reageren op anderen.
Ik wil er ook vooral niet teveel tijd in steken. Er is meer in het leven. Internet is een prachtige uitvinding en kan veel gemak en info en contactmogelijkheden opleveren, maar het is maar 1van de dingen die ik leuk vind en ik gebruik het , maar laat me zo min mogelijk gebruiken.

5 opmerkingen:

  1. Ik volg wel redelijk wat blogs, waaronder die van jou. Verder geen facebook, geen what's app, geen twitter, niks. En dat hou ik ook graag zo. Gelukkig ben je niets verplicht en is de keus aan mezelf. Het geeft rust, merk ik, als ik kijk naar de mensen om mij heen die er wel gebruik van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. op mijn werk zie ik mensen die vergroeid lijken met hun smartphone, maar ook in het verkeer ,op straat ,in winkels en zelfs in restaurants en bioscopen en op concerten en festival, want je zult maar iets missen, niets voor mij en ik heb dus ook geen smartphone, verder doe ik wel wat met facebook, met name de weggeefhoek en kijk ik wat mijn dochter plaatst op haar facebookpagina, alhoewel zij ook al aan het minderen is, blogs over consuminderen en creativiteit volg ik wel,maar zelf heb ik geen blog. volgens mensen om mij heen loop ik hopeloos achter,maar daar trek ik me weinig van aan, teveel informatie maakt mij onrustig en vandaar mijn minieme gebruik van internet en apps

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik blog en gebruik facebook met mate. Verder doe ik niets met sociale netwerken. En ja, ik erger me ook zeer regelmatig aan fb.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ik wel leuk vind van facebook is het(oppervlakkige) contact met neefjes/nichtjes en oude buurkinderen of vakantievrienden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn blog is het belangrijkste. Facebook vergeet ik vaak te kijken, meestal pas eind van de middag. Ik vind het leuk omdat ik anders van veel mensen helemaal niks zou weten. Twitter heb ik gehad, maar vond het een inbreuk op privacy van de mensen die ik volgde. Dus weg ermee.
    Instagram, Pinterest, Linkedin, enz enz, niet aan mij besteed. Het wordt me allemaal te onrustig als ik dat allemaal bij zou moeten houden. Ik volg nu heel veel blogs, veel meer dan voorheen toen ik nog mijn oude blog had. En dat kost al genoeg tijd, maar dat geeft niet want het is heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen