maandag 6 april 2015

Mooi en minder mooi

Het was gister heerlijk in de tuin. Onder het afdak kwam vrijwel geen zuchtje wind, dus kon het zonnetje mijn winterbotjes verwarmen. Ook beetje in tuin gerommeld, tot grote tevredenheid.
Omdat de buren aan weerskanten naar allerlei festiviteiten vertrokken waren, was het just me, the birds and the trees. Mooier bestaat niet voor mij, naast de geliefde ritten, die er zo zachtjes aan weer aankomen.
Weinig tv gekeken. Dat wordt steeds minder merk ik, want veel amusement doet me niets meer of ergert me juist.  Films kijk ik liever op een zelfgekozen moment en series kijk ik ook vrijwel niet meer. Het blijft bij docu's, kunst en muziek als hoofdmoot. Veel lezen daarnaast en ook mijmeren staat hoog op de agenda.
Ik slaap ook veel beter en vaster dan wanneer ik veel tv kijk.
Vanmorgen een sms-je van mijn zieke vriendin, zij is opgenomen in het ziekenhuis wegens uitdroging en opstarten sondevoeding. Niet leuk, wel logisch in deze fase. Misschien doet het haar veel goed. Ik hoop het, want er volgen nog 3 weken bestraling en 1 chemodag, dat is niet niks.
Vandaag staan in elk geval opruimklusjes en wat tuindingen (zaaien in het hokkie en voor de vensterbank, in de tuin zelf ruimen als het niet te nat wordt), op de agenda en vooral blij zijn met het feit dat mijn gezondheid redelijk stabiel is en ik me zo goed kan redden alleen.Zegeningen alom.


7 opmerkingen:

  1. Heerlijk op een zonnige dag buiten en alleen de vogels horen!
    Nu nog geen grasmaaiers (en radio's).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, klinkt bekend dat van je vriendin. Ik heb helaas afgelopen jaar veel met die ziekte te maken gehad en uitdroging/verzwakking is een reel gevaar. Goed dat ze nu in het ziekenhuis ligt en bijgevoed wordt. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dat het weer beter wordt.
    Ik heb hetzelfde, kijk bijna geen TV meer. Ben veel bezig met muziek, luisteren wat ik zelf wil, heerlijk!
    En omdat ik steeds meer volgers krijg, ga ik zelf ook meer lezen bij anderen. Kost ook heel veel tijd, maar zo leuk!
    Hopelijk doet het je vriendin goed, sterkte voor alle betrokkenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel sterkte voor/met je vriendin in deze moeilijke tijd.
    Goed dat je zo heerlijk ongestoord kon genieten van de mooie eerste Paasdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En dan zo'n gezellig muziekje erbij, dan kan het niet meer stuk. Zegeningen alom!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What you're saying is completely true. I know that everybody must say the same thing, but I just think that you put it in a way that everyone can understand. I'm sure you'll reach so many people with what you've got to say.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips on this review.

    BeantwoordenVerwijderen