dinsdag 21 april 2015

Huilende poes

Slowie is me der eentje, de Deense Prinses (gevonden en gered uit een Deense koeienstal) heeft echte prinses-op-de-erwt neigingen.
Ze hangt als een apenjong over mijn schouder, dat is haar lievelingspositie. Ze eet alleen harde brokjes, en hooguit een klein bekje vis als dat er is, voor biefstuk, kaas en andere lekkernijen trekt ze haar wipneus op.
Ze slaapt en zit alleen op zachte, liefst harige kussens, hoog op de bank of een stoel. Ze drinkt haar water het liefst uit mijn glas. Als ik haar onvoldoende aandacht geef, gaat ze mauwen als een huilend, zeurend kind. Heel zielig klinkt dat, maar ook irri, want ze gaat maar door. Ook stoort ze me meestal als ik te lang achter de pc zit en wandelt dan over het toetsenbord, net zolang tot ik haar oppak en op de grond zet, om dan meteen weer op het werkblad te springen en van voren af aan te beginnen. Ze snurkt als een bootwerker ondanks haar fijne kopje en damesachtig gedrag, ze heeft last van verlatingsangst en claimt mij heel heftig. De andere katten kunnen vandaag nog voor haar ontploffen, ze zal ze niet missen, want zij vindt dat dit HAAR paleis is.
Ze kan lieve likjes geven, maar ook als een viswijf schreeuwen als een andere kat haar te na komt, om dan gekrenkt te kijken, tot ze getroost wordt.
Ze is oernieuwsgierig, ze bekijkt alles als een kritische hoofdopzichter, zodat mensen zich ongemakkelijk gaan voelen onder haar voortdurend op de vingers kijken.
Veeleisende dame, die Slow, maar wel heel erg lief en ook vertederend. Mijn prinsesje.

6 opmerkingen:

  1. Dat prinsessengedrag klinkt hier erg bekend! Alles hier is van onze lieve, onschuldig lijkende, slanke, ranke poesje. Ze zet zonder pardon de 33 kilo wegende hond op zijn plaats, als hij overweegt in haar zonnetje te willen gaan liggen. Ze jaagt de sul uit zijn eigen mand, zodat zij daar kan gaan liggen en weet mij 's avonds altijd weer zo ver te krijgen dat ik mijn benen zodanig voor haar strek, dat ze hier lekker op kan liggen spinnen, met kramp als gevolg... tja, je hebt zo je personeel, of niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie houden van elkaar, dat blijkt onomstotelijk uit deze beschrijving.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Terwijl ik dit lees, zit Dibbes naast me te piepen, misschien voelt hij aan dat ik iets over een andere kat lees ;-)
    Klinkt alsof ze een heerlijk leven heeft, die prinses van jou (daar zorgt ze wel voor)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. sinds december woont Heino bij ons, een katertje van 15 jaar met drie poten na amputatie van linker voorpoot 3 jaar geleden, hij moest weg bij zijn baas wegens teveel mauwen en aandacht vragen, wij hebben veel buitenvogels, mussen en merels vooral, dus een kat met 3 poten vangt geen vogels was mijn idee.. en dat klopt.. hij heeft wel jachtinstinct maar krijgt niks te pakken, hij loopt trap op en af, want komt van een flat, zit heel graag buiten in het zonnetje, ligt s nachts het liefst languit tegen mij aan, mauwt idd. maar als je antwoord geeft dan houdt dat snel op, vindt het heerlijk op schoot, maar is ook prima alleen thuis als we overdag niet thuis zijn, kortom wij zijn dolblij met onze kater en hij met ons.. we hopen op 10 jaar samenzijn... Bieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk verslagje!
    Hoe is het mogelijk hè, dat katten zo kunnen verschillen. Maar misschien is het iets uit haar vroege jeugd, dat ze zo aanhankelijk is. Wel schattig!
    Lekker nummer van Brenda :-)

    BeantwoordenVerwijderen