zondag 5 april 2015

Herleven

Eindelijk zon en hogere temperaturen in het vooruitzicht, het lenteseizoen wordt  nu toch gemunt.
Ik verheug me erop, echt wel. Weer tochten op de scoot , kijken of er nog konijnen zitten in het door myxomatose getroffen duingebied. Of er tapuiten zijn, het groeien en bloeien van de flora, ook langs de Kanoroute,orchissen,  ik heb er zin in.
De tuin wat beter aanpakken, staat hoog in het vaandel voor dit jaar. Hopelijk blijft de energie gelijk of opwaarts, want dat kan ik daar goed bij gebruiken. Ik leef in het nu, dus als er vandaag wat opruimklusjes binnenshuis en op het erf/in de tuin kunnen plaatsvinden, ben ik al in een juichmodus.
Er staan weer asperges op het menu, o zaligheid.
Wie zei dat mijn leven leeg is? Ik verdiep me in advaitha, lees over wildplukken luister naar hemelse muziek en leef mee met mensen die het nodig hebben. Nee, ik wil me niet verdedigen, onwetendheid kun je niet bestrijden met woorden of letters, dat komt niet door, maar ik voel me juist zo gezegend en vervuld, dat het bijna een gotchpe is om het leeg te noemen.

7 opmerkingen:

  1. Ik vermoed dat degene die dat zei zelf heel gelovig is en niet zonder zou kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet iedereen snapt,dat leven zich van binnen kan afspelen op jouw eigen manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat Marja en Izerina beiden gelijk hebben. Jij leidt een vol leven met veel liefde en aandacht voor mens, dier en natuur en denkt na over dingen. Zeker niet leeg en oppervlakkig. De eerste bloesem verschijnt buiten in de struiken bij mij in de tuin en op de tuintafel achter het woonkamerraam heb ik narcissen en blauwe druifjes in potten gezet, genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me geen enkel leven leeg voorstellen eigenlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zei er eigenlijk wel iemand dat je leven leeg is ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey keep posting such good and meaningful articles.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Blogging is the new poetry. I find it wonderful and amazing in many ways.

    BeantwoordenVerwijderen