maandag 20 april 2015

Fluudereullalahluuh

Gisteravond in bed bedacht ik opeens (zonder aanleiding) dat ik vele koks gekend heb, zeker een stuk of zeven, maar misschien ben ik er wel een paar vergeten en zijn het er nog meer. Terwijl ik nooit in de horeca oid gewerkt heb. Dat is wel veel.
En bij nader inzien zat er aan elke kok wel een steekje los, soms een forse ook.
Allemaal Swedish Chefs?
Niet dat het ergens op slaat, dit blogje, maar moet dat dan?
Ik werd al wakker van een enorme klap en ja hoor, het bouw- en breek virus is weer uitgebroken. Naast bouwbuum woonde een vrouw in een erg oud huisje, met veel onderhoudsachterstanden. Op het oog ziet het er redelijk uit, maar er moet echt veel aan gebeuren, afgezien van de indeling, daken etc, die ook veel te wensen overlaten. Die vrouw heeft eindelijk de man van haar leven gevonden en na een paar jaar heen en weer te hebben gelat, had ze haar huis te koop gezet, en na een geruime periode en vele prijszakkingen is het verkocht. Vorige week zag ik haar de laatste spullen meenemen en dit weekend kwamen de nieuwe bewoners hun bezit in ogenschouw nemen. Het is een jong stel met een kleine meid. Ook diverse familieleden kwamen poolshoogte nemen en wat ik al vreesde, gebeurt. Er wordt hartgrondig verbouwd, en ze zijn de dakkapel aan de achterzijde al aan het slopen. Dat was de klap waar ik wakker van schrok (ik was al wakker, maar dreigde weer in te soezen).
Dat belooft wat voor de tuinrust de eerste tijd. Niet dat ik ze ongelijk geef, het is echt een starterswoning met alle gevolgen vandien.
De ene verbouwert leek trouwens wel  een beetje op de Zweedse Kok......

6 opmerkingen:

  1. Jakkes. Je zit dus voorlopig in de herrie. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel jammer voor jou met die mooie dagen in het vooruitzicht?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihi klopt, aan veel koks zit een steekie los. Ik kan het weten want ik was er zelf een...;-).
    Och ja die herrie, gelukkig zijn de meeste huizen vlak bij ons nu allemaal wel grondig verbouwd, heeft de buurman een gehoorapparaat en hoort zichzelf nu praten dus gilt niet meer zo en zit de buurvrouw niet meer hele dag buiten te telefoneren. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ...en dan komt het aan op de kunst van het omdenken. Wat zal het mooi worden, wat fijn voor dat stel, goed voor de buurt. Volgens mij ben je er al mee bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij blijft leuk, die swedish chef. Ik moet als het gaat over een kok altijd denken aan de uitspraak van Bep Brul (van de geweldige serie Loenatik): ik heb eens een kok gekend, die had zooo'n puntmuts!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk stukje. Wat mij weer doet denken aan het boek van Joris Luyendijk waarin bankmensen hun klanten Muppets noemen.

    BeantwoordenVerwijderen