donderdag 2 april 2015

Ei ei ei

Gek wordt ik ervan, die Paascommercie, alles moet geel en groen, nou dat ben ik af en toe ook. Ik hoef geen kaas in kuikenvorm (wat gebeurt er met die weggestanste kaas?) of gele chocolade. Als je christelijk bent vier je de opstanding van Christus na drie dagen graf, na de kruisiging. In Utopia zit een meisje die God hoog in het vaandel heeft, ze vroeg om schrappen van een geplande aktiviteit op 1e paasdag, omdat dat Jezus aan het kruis hing, de 2e zou hij zijn opgestaan en Goede Vrijdag was eigenlijk een feestje om dat God zo goed was.......... De rest van de inwoners voelden dat er iets scheef zat, en hoewel ze zelf helemaal geen idee hadden, keken ze op Internet en zagen hoe het wel in elkaar zit. De Vrome meid, reageerde raar, ze had het te snel vertelt, en de anderen hadden haar niet goed begrepen en nou wie twijfelde nou aan haar die zo in het geloof was.......... Symptomatisch.
Sommige mensen vieren alleen het begin van de lente, met kuikentjes en hazen en eieren en maken er een soort surrogaat Kerst van qua huisversieringen en veel eten en tweede Paasdag naar de meubelboulevard.
En ik? Ik vier gewoon het leven, zoals elke dag, en weer of geen weer, dat het lente aan het worden is merk ik toch wel. De vogels zijn superaktief. Het gebruikelijke turkse tortel drama (tortels maken een nestje in boom voor mijn huis, kauwen roven het nestmateriaal en trekken en passant het nest half uit elkaar, storm doet de rest en de tortels beginnen weer opnieuw) speelt zich dagelijks af en de groene sprieten en bloeiende pracht komt toch wel tot zijn recht.  Ik geniet van de seizoensgroenten en krijg nest opschoonneigingen, niks bijzonders en toch heel speciaal.

10 opmerkingen:

  1. ...echt een geval van de klok en de klepel :-)
    Ik maak me nooit druk om paas-gedoe of wat voor gedoe dan ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me er over verbazen,dat ook Pasen een (vr)eetfeest aan het worden is. Met een toenemende hoeveelheid versiersels.Het krijgt men mensen zo ver.?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig kan de commercie (nog) niets met Hemelvaart en Pinksteren (leuke vlammetjes, waxinelichtjes, kaarsen?????).
    Je er niet over opwinden lijkt me het beste.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dat komt ook vast nog wel. Reactie op niet zo maar zo.
    Siny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe er ook niet aan mee hoor... al die onzin dingen.
    Maar ja mensen die het leuk vinden moeten het gewoon doen vind ik.
    En maak je er maar niet druk om want dat helpt toch niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vlasssss, nee ook gij gaat een zalig pasen beleven! Denk eraan, koop morgen een paastak (AH) en dan naar de Action voor kuikentjes en plastic eitjes om in die tak te hangen!
    1e of 2e Paasdag nodig je iedereen uit voor een brunch! Heb je geen inspiratie, dan kijk je ff in de bladen. Weet je ook meteen wat je aan moet tijdens de brunch!
    Kom op, he Vlas, ik wens je 1 zalig Pasen! Enne, de Heer is waarlijk opgestaan! Maar das pas maandag.
    Morgen geen nieuws kijken, want dan zie je alleen maar mensen die zichzelf aan het kruis laten nagelen. Maar die gaan er morgenavond alweer af. Dus die staan ook niet waarlijk op!

    Hup, haha Vlas, naar de Action morgen en die paastak versieren! En eieren verstoppen en dan opeten, want WE mogen er weer 2 per dag! Nou, das nog eens een Paasfeest, he!
    Groetjes, Yente

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, je klinkt als de ouderwetse hoofdverpleegster: Goedemorrgen, hebben WIJ lekker geslapen....?

      Verwijderen
    2. Hahahahahaha, he, dat lucht op!

      Verwijderen
  7. Versieren is ook mijn manier van het leven vieren en 'belangrijke' dagen en seizoensovergangen markeren en dat meegeven aan de zonen.
    Maar zo gauw er het etiket ''musthaves" aan hangt moet ik niks meer. En al die gekkigheid met het eten is alleen maar bedoeld om zoveel mogelijk geld te verdienen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ook helemaal niks met die door de middenstand opgelegde feestvreugde, en al die acreatieve ('iedereen doet het, dus ik ook') voorgekauwde meuk. Mijn idee is ook: maak van elke dag iets bijzonders. Bedenk je eigen feesten, steek kaarsjes aan wanneer je wilt, bedenk je eigen recepten en versier je huis op je eigen manier.

    BeantwoordenVerwijderen