dinsdag 28 april 2015

Egeltjes enzovoort

Vanmorgen een zak met beeldjes van vooral egeltjes schoongemaakt (de rookaanslag van de brand zat er nog op) en in een tas klaargezet voor naar de kringloop.
Er zijn stapels tijdschriften die ik steeds bewaarde verdwenen, en mijn grote GENOEGen groeit Ook een paar abonnementen stopgezet en ook de mailbus ben ik  aan het opruimen, vele nieuwsbrief opzeggingen. Het is al merkbaar.
Het brengt me meer evenwicht en ik kan steeds makkelijker asfscheid nemen.
Als het goed is wordt vriendin vandaag overgeplaatst naar een Helders verzorgingshuis om op te knappen. Dan hoop ik dat het voorlopig even uit is met het heftige traject en alle afschuwelijke bijwerkingen.  En ik kan haar weer opzoeken!
Allemaal goed nieuws dus. De hulp net uitgezwaaid en in alle rust kijken wat er met tv, afstandsbediening en HUMAX box aan de kant kan zijn, hij reageert nauwelijks nog op de afstandsbediening en dat is raar omdat alles wel werkt.
In diverse programma's en cloudtoepassingen bewaarde ik veel berichten, in de zin van; interessant, handig, nooit weg, nog eens lezen etc. Als ik kijk naar wat ik al jaren bewaarde en nooit bekeek, besluit ik dat het grotendeels weg kan. Vrijwel alles is bij een goede zoektocht terug te vinden en misschien wel beter zelfs omdat sommige dingen alleen maar verbeteren bij vernieuwingen. Ik was altijd iemand van knipselmappen en lijstjes en info verzamelen over van alles en nog wat en  wat blijkt, ik doe er niks mee. Het is een idee wat ik bewaar en niet wat dat idee behelst, want  in de praktijk  blijft het waar het is en als ik info wil, zoek ik wel snel op Internet. Ik ben dus digitaal gedrag aan het herhalen dat juist door dezelfde digitale mogelijkheden overbodig is geworden! En die egeltjes, met het roet er nog op, ik heb ze nooit gemist in die bijna 6 jaar, dus die mogen ook een ander blij gaan maken.



6 opmerkingen:

  1. Misschien is de batterij(en) van de afstandsbediening haast leeg, was bij mij het geval. Na vervanging door twee nieuwe, werkte alles weer prima,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn,dat je je vriendin kunt zien en spreken. Dat is zoveel anders dan een kaartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het knap van je hoor, na een tijd ontrommelt te hebben groeit het hier weer. Eerdaags maar weer wat opruimen. Ik wil ruimte leegte rust en schoon. les is more inderdaad.

    hoop dat je vriendin nu beterende heen gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel fijn toch? Ik ben aan het opruimen hoewel we na de verhuizing gewoon alles makkelijk kwijt konden.
    Maar nu er veel spul uitgaat, zijn er ook weer meer andere dingen niet meer zo belangrijk.
    Zo heb ik sowieso al 4 mappen administratie uitgezocht en heel veel weggedaan...
    Ruimte, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen