zaterdag 11 april 2015

CowboyZwijmel

Wie heeft nou nog nooit de geweldige film High Noon gezien? De enige echte stoere, zwijgzame maar echte recht door zee mannen. De spanning, de sfeer, van stoffige straten in een westerndorp. Een dame , een liefde, drama. Vier Oscars en mooie rollen voor Gary Cooper en Grace Kelly en dan dat nummer......
Later een hit van Frankie Laine, maar in de film gezongen door Tex Ritter(1905-1974), de vader van akteur Josh Ritter.
Voor mij gaan deuren open waarachter vele jeugdherinneringen schuilen.  

11 opmerkingen:

  1. Heerlijke muziek. Mijn ouders hadden ooit een verzamelplaat met al die beroemde filmmuziek. Zalig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik weet niet of ik deze gezien heb hier in de speeltuin, zou best nog wel eens kunnen. We werden elke zaterdag getrakteerd op een coyboyfilm haha
    drama ten top :D
    De manier waarop hij zingt ook. Echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De film ken ik niet, het liedje wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een heerlijk oudje! Mooi!
    Mijn ouders waren ook dol op dit nummer... maar als ik het me goed herinner draaiden zij een andere versie van iemand anders misschien. Maar dit is de echte filmmuziek natuurlijk.
    Fijne zwijmeldag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De film geen idee,het liedje heb ik wel eens gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klassieker! In de jaren 50 waren Westerns helemaal hip. The Searchers, Shane, High Noon, Rio Bravo, maar ook films waarin de setting a la Western was en dan denk ik aan die acteur die later President van de VS werd of die film met Marilyn Monroe (River of no Return).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ja High Noon ken ik . Door mijn vakantie op Texas heb ik een zwak voor cowboyliedjes en zwijmel er fijn bij weg.

    Fijne dag nog,
    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. tuurlijk ken ik die film en bijbehorende muziek ook

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb de film nooit gezien, maar het nummer ken ik wel. Leuk!
    Ik wens je een fijn weekend.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb de film zeker niet gezien, maar ken de naam Tex Ritter wel, en de song ook, maar ik weet niet meer of ik die ken in Ritter's uitvoering. Wel pure nostalgie!
    Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een onbekende wereld voor mij.
    Maar de stem en de muziek vond ik mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen