zaterdag 18 april 2015

Cougar Zwijmel

Onlangs hoorde ik het verhaal van iemand wiens dochters ex-vriend haar, de moeder,  stoute foto's zond. Nou is aantrekking van iets oudere vrouwen op jonge mannen geen nieuw gegeven ,vroeger kon men er ook wat van en zelfs op sommige zenders komen programma's als Cougars voorbij.
Ach van ouderen mannen met jonge vrouwen kijkt men niet zo erg op, en andersom lijkt ook geen probleem.
Meteen moest ik denken aan dit lied uit de spannende film The graduate. Dit liedje won een grammy.


Simon & Garfunkel - Mrs Robinson

We'd like to know a little bit about you for our files
We'd like to help you learn to help yourself
Look around you, all you see are sympathetic eyes
Stroll around the grounds until you feel at home

And here's to you, Mrs. Robinson
Jesus loves you more than you will know
(Woo woo woo)
God bless you, please Mrs. Robinson
Heaven holds a place for those who pray
(Hey hey hey, hey hey hey)

Hide it in a hiding place where no one ever goes
Put it in your pantry with your cupcakes
It's a little secret, just the Robinson's affair
Most of all you've got to hide it from the kids


And here's to you, Mrs. Robinson
Jesus loves you more than you will know
(Woo woo woo)
God bless you, please Mrs. Robinson
Heaven holds a place for those who pray
(Hey hey hey, hey hey hey)

Sitting on a sofa on a Sunday afternoon
Going to the candidates' depate
Laugh about it, shout about it
When you've got to choose
Ev'ry way you look at it you lose

Where have you gone, Joe DiMaggio?
A nation turns its lonely eyes to you
(Woo woo woo)
What's that you say, Mrs. Robinson
'Joltin Joe' has left and gone away?
(Hey hey hey)



And here' to you, Mrs. Robinson
Jesus loves you more than you will know
(Woo woo woo)
God bless you, please Mrs. Robinson
Heaven holds a place for those who pray
(Hey hey hey, hey hey hey)

10 opmerkingen:

  1. Zalig. Ik ben een groot fan van Simon en Garfunkel. Voor de knuffel houd ik me bij m'n 5 jaar oudere wederhelft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zit te gniffelen om jouw tekst en te genieten van de muziek. Lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ken het liedje wel,maar ik heb even gewikipedia geraadpleegd voor de film.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zit hier heerlijk te genieten

    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kende ook tot nu toe alleen de muziek en heb ook even "gekoekelt" op de film. Samen met de tekst, die ik nu voor het eerst bewust tot mij neem, is het perspectief wel iets veranderd, maar het blijft heerlijke muziek!
    Een collega had het vroeger over "Simon en Carmiggelt", hij hield er niet van...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. S&C sommige nummers wel mooi maar deze ...beetje te vaak gehoord, samen met the Sound of Silence. Toch wel favoriet bij mijn vader ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn vader was een groot fan van Simon en Garfunkel. Elke keer als ik hun muziek hoor, denk ik aan mijn vader, een lieve man.
    Dankjewel voor je mooie bijdrage.
    Fijne zondag.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja het ene duo met leeftijdsverschil wordt eerder geaccepteerd dan het andere... raar wel hè.
    Bij ons zit er 6 jaar tussen, prima zo ;-)

    Mooie muziek, heerlijk om naar te luisteren, fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja zo'n leeftijdsverschil, het zou niet uit moeten maken. Mijn dochter heeft een vriend sinds een maand of 9, ze zijn super gelukkig, hij is bijna 55 en zij is net 40. Ze vinden het alleen jammer dat ze waarschijnlijk minder tijd samen zullen hebben dan andere stellen. En een man jonger dan een vrouw, zou voor mij ook geen probleem zijn hoor... Heerlijk nummer!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nooit geweten dat het nummer hierover ging.
    Overigens... wat een leuk podium waar ze op staan.
    Ik krijg het gevoel dat alles op dat podium met latjes aan elkaar getimmerd is...

    BeantwoordenVerwijderen