zaterdag 7 maart 2015

Zwijmel de zwijmel

Eartha Kitt is niet meer onder ons, maar wat een fenomenale vrouw. Haar katachtige, sexy image zal velen nog op het netvlies gebrand staan en anders wordt het tijd om je ogen en oren op dit feestje te onthalen.
Het sluit mooi aan bij de discussies die deze week ontstonden naar aanleiding van een blogje van mij.
Deze song, van Cole Porter stamt uit 1928 (ja ja) en is door vele groten ooit gezongen.

And that's why birds do it, bees do it
Even educated fleas do it
Let's do it, let's fall in love

In Spain, the best upper sets do it
Lithuanians and Letts do it
Let's do it, let's fall in love

The Dutch in old Amsterdam do it
Not to mention the Finns
Folks in Siam do it - think of Siamese twins

Some Argentines, without means, do it
People say in Boston even beans do it
Let's do it, let's fall in love

Romantic sponges, they say, do it
Oysters down in Oyster Bay do it
Let's do it, let's fall in love

Cold Cape Cod clams, 'gainst their wish, do it
Even lazy jellyfish, do it
Let's do it, let's fall in love

Electric eels I might add do it
Though it shocks 'em I know
Why ask if shad do it - Waiter bring me shad roe

In shallow shoals English soles do it
Goldfish in the privacy of bowls do it
Let's do it, let's fall in love

The dragonflies in the reeds do it
Sentimental centipedes do it
let's do it it, let's fall in love

mos-qui-to's heaven forbid, do it
soon as every katydid do it
let's do it, lets' fall in love

The most refined lady bu-u-ugs do it
When a gentleman calls
Moths in your rugs do it
What's the use of moth balls

locusts in trees do it
bees do it
even over-educated fleas do it
let's do it, let's fall in love!

let's do it le-e-et's fall in love
let's do it, let's fall in love!

12 opmerkingen:

  1. Het past perfect bij de vorige logjes. You go girl.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet helemaal onze keus maar onze † (schoon)moeder had je met jouw keus deze week een groot plezier gedaan. Het was haar jeugd *WINK*. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterende bijdrage, dank je wel, heb genoten.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zat deze week met Eartha in mijn hoofd maar dan Uska Dara. Deze is fabuleus en vooral als zij het zingt/spint...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb mijn ouders gek gemaakt toen ik steeds zei dat ik dat liedje over dat kindje in de bergen zo mooi vond. Wat ze ook zongen, nee dat was het liedje niet. Tot dat Uska Dara op de radio voorbij kwam en ik (vijf?) de tweede zin zong als : mijn kindje ligt in de bergen....." . Eigen invulling van de tekst, die niemand begreep natuurlijk.

      Verwijderen
  5. Geweldig goed, wat een vrouw

    zonnige groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, Eartha is formidabel! Ik vind ook dat liedje zo leuk van: 'I want an old fashioned house, with an old fashioned fence and an old fashioned millllll-ionaire...'

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Was wel even nieuwsgierig wat nu de commotie was,nah niks mis mee toch en ja tis jouw blog dus ben je vrij om wat dan ook er op te schrijven.

    Humor dit lied als antwoord op de reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kende deze dame niet, maar wat een bijzondere stem heeft ze en een lekker timing :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Natuurlijk kende ik de naam wel, maar me nooit bezig gehouden met haar muziek.. klinkt geweldig! Ze was vast geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk liedje zeg...ik heb het origineel maar even voor dochter op facebook geplaatst, die is ook erg gecharmeerd van dit soort muziek.

    BeantwoordenVerwijderen