donderdag 19 maart 2015

Updeetje

De i-poot van de tv ook aan het werken gekregen, moest idd ook daar alle codes opnieuw inloggen. Wel een heel gedoe, waarvan ik best begrijp dat tante Mien van om de hoek of oom Piet van 86 niet de weg zouden vinden.
Net buurman serre aan de oren getrokken en verteld dat ik niet amused was over de gang van zaken en begrepen dat de andere buren die hij wel ingelicht had, nu ook niet blij zijn(geen tekeningen overlegd, wat ze wel wilden en veel overlast van buurbouwerd die bouwradio liefheeft en ook buiten kantooruren soms lang doorgaat)... tja, wonen in een tussenwoning  houdt in dat, ook als geen bouwvergunning van de Gemeente nodig is, goed overleg met je buren wel belangrijk is.  Hij nam de zaak wat licht op, maar ik bleef duidelijk zeggen dat het geen schoonheidsprijs verdiende en dat hij goed nabuurschap wel met voeten trad. Dat kwam hopelijk wel over. Enfin ik heb mijn zegje gedaan. Niet buiten kunnen  zitten wegens toch wel erg frisjes, zaagsel en radioherrie, maar dus wel de tv weer helemaal in working orde hersteld.  Vanmorgen een grote tray viooltjes gehaald (van die kleine bosviooltjes, in voornamelijk geel, maar ook wat lila erbij) voor buiten in bakken en voor binnen wat witte sciilla's die na de bloei ook hun leven in de tuin mogen voortzetten. Das dan wel een oppeppert.
Bovendien liggen er asperges in de koeling voor t weekend, word ik ook erg blij van.

5 opmerkingen:

  1. Ja, nederland is een heel dichtbevolkt landje, het merendeel van onze bevolking woont heel dicht op en bij elkaar, ik zelf ook. Het is in ieder geval fijn dat je nu tegen je buur hebt kunnen zeggen wat je ervan vond, dat lucht op. Geniet van de bloeiende viooltjes en van de asperges voor het weekend. Het is lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je voor jezelf bent opgekomen. Dat helpt al in het verwerken: niet alles je maar laten overkomen (zei zij wijs...)
    Succes met alles. Ik hoop dat het toch een mooie, rustige zomer wordt! Groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, tis wel weer heel grappig geschreven met de buurbouwerd! En zijn bouwradio,
    Even mijn complimenten dat je alles weer aan de praat hebt gekregen met die codes!
    Maf, he, dat je dan eens denkt IS DAT HET? En dan YES!
    Petje af!

    Ik heb ook al viooltjes, wat zijn die kleuren toch prachtig. Tis net fluweel.

    Vlas, ik moet altijd om je lachen, zoals je dat vervelende gedoe beschrijft en dan ook altijd weer die clip erbij!. Je hebt echt hartstikke leuke humor!!

    Tatam, nogmaals een 10 voor de tv!
    Groetjes, Yente

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb jij veel kennis op digi-gebied.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker hé, die tuinkriebels. Wat een leuk clipje, die vrouw heeft echt een geweldige stem, zeg. Lijkt me heerlijk als je zo kunt zingen.

    BeantwoordenVerwijderen