maandag 2 maart 2015

Onaangepast

Als je lang alleen woont, wordt je eigenlijk wel en beetje a-sociaal in die zin dat je je een groot deel van je tijd niet hoeft aan te passen aan of rekening houden met anderen. Dat is een heerlijk iets, ik ben er dol op om gewoon mijn eigen goddelijke gangetje te kunnen gaan. Eten wat en wanneer ik wil, opstaan en slapen gaan idem. Muziek tv, pc, geen overleg nodig, gewoon doen wat je voegt.
Eigenlijk is dat de ultieme manier van jezelf kunnen zijn.
Nadeel; je wordt niet gecorrigeerd, teruggefloten of bekritiseerd. Je kunt een beetje doorslaan in dat zelftoegestane en daardoor wat excentriek, egocentrisch en kluizenaarachtig worden.
 Je hoeft niet snel uit je comfortzone te stappen, maar wordt ook niet tegengehouden door een ander om het te doen.
Je kunt een zonderling worden, maar is dat echt een nadeel? Ik ken ook echtparen die zich in een tweezaamheid terugtrekken en daar zeer eigenaardige gewoontes bij ontwikkelen.
Ik heb nu mongoolse keelzangmuziek opstaan, dat zou menige partner niet blieven, maar daar hoef ik geen rekening mee te houden.
Ik heb uitgeslapen en ben daarna heerlijk eerst uitgebreid in bad gekropen. IK ga lekker wat opruimen en ook wat crea ideetjes uitvoeren.   Geen schetenlatende man die zonodig een stapel hout wil verzagen, of vandaag alleen maar deadmetal pruimt om daarna lekker in bier te verzuipen.
Ik eet een lekker maaltje naar mijn smaak en  kijk alleen naar dat waar ik zin in heb, al kan dat ook the Bold en Utopia zijn ipv een autoprogramma of voetbal.
En in bed? Ach er mankeert niet veel aan mijn  handjes en natuurfilms zat om de lust wat op te zwepen, geen man met handboeienfantasie of  onfrisse okselgeur en huidirriterende baardstoppels nodig, ik kan mijn eigen dromen uitleven.
Onaangepast? Ja, nou en???

20 opmerkingen:

  1. Herkenning! Hoe goed we het hebben,het is heerlijk om eens een paar dagen alleen te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van mij mag je gerust je gang gaan. Ik ben ook graag alleen maar wel altijd met manlief als back-up.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo geniet ik nu na een week vakantie van een leeg huis nu man en kind overdag weer weg zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ...nou Vlas, de meerderheid van de mannen voldoet echt niet aan jou scenario!
    ...ik ben ook graag alleen op z'n tijd en manlief ook, no problems!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, ha, die laatste regels vrágen natuurlijk om reacties. Mijn man ruikt altijd lekker...We vinden het geen enkel probleem een beetje rekening met elkaar te houden en genieten ook enorm van af en toe alleen zijn. Kortom: iedereen die gelukkig is vind zijn eigen situatie perfect. Hoe mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zou nog perfecter zijn als ik VINDT had geschreven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. toch klinkt het niet helemaal frustratie vrij .........

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik merk (nu ik niet meer alleen ben) dat ik me soms idd moet aanpassen. Hij uiteraard ook. Maar dat is niet alleen negatief en dat proef ik wel een beetje. En de avonden die ik wel alleen ben ga ik gewoon even helemaal mn eigen ding doen. Geven en nemen is toch juist iets leuks?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leef en laat leven is het motto toch ? Ik heb goddank een man die ook graag zijn eigen gang gaat en yep we slapen ook nog eens apart,voor velen onbegrijpelijk want dat hoort/kan toch niet in een huwelijk !! We hebben ieder onze eigen ruimte met TV en PC ,hoe mooi kan het zijn !! Tssss moeten we dan allemaal standaard zijn en leven ,een partner in huis en 3x per week verplicht standaard nummertje fabriceren omdat het zo hoort ,getver !! Geniet jij maar lekker van je vrijheid ,veel zogenaamd heel ''gelukkige'' vrouwtjes zouden hier van dromen !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zolang er niemand last (en jijzelf dus ook niet) heeft van je onaangepastheid, lijkt het me geen probleem, noch frustratie. Alleen een wijs zelfinzicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik lees normaal graag je blog. Vandaag heb ik er spijt van. Ik hoef niet te weten wat jij in bed doet, van niemand trouwens. Ik had je niveau hoger gedacht. Sommige dingen kunnen beter privé blijven

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoezo? Ik vind het best interessant om te lezen dat Vlasleeuwenbekje naar Discovery kijkt terwijl ze een quilt aan het haken is.
      Of dacht jij er soms iets vunzigs achter?

      Verwijderen
    2. Ik las eroverheen, maar zie t nu ook. Idd gevalletje TMI

      Verwijderen
    3. We zijn allemaal mensen en gaan allemaal naar de wc en hebben sex met elkaar of alleen of helemaal niet, ik blijf het verbazend vinden dat er nog steeds taboes zijn om dit te benoemen.
      Ik vind het ergerlijk dat Janne eerlijkheid verwart met een laag niveau. Dat vind ik nogal wat om te schrijven dat je iemands niveau hoger had gedacht.

      Verwijderen
    4. Ik begrijp dat je sex zou willen hebben, alleen of met een partner.
      Het is voor mij absoluut geen taboe maar om dat op je blog te zetten, gaat mij te ver. Hou het lekker voor jezelf. Enig fatsoen is op zijn plaats.

      Verwijderen
    5. helemaal met lianne eens !
      alles moet kunnen , is het dan, maar fatsoen is vaak ver te zoeken !

      Verwijderen
    6. @Min of Meer: Wat lees ik nou??? Ga jij wel eens naar de wc? Gatverdamme! Ik had jouw niveau toch wel wat hoger ingeschat...

      Verwijderen
  12. Ha, herkenbaar! Ik ben al 20 jaar gek op meneer Fluitekruid, maar geniet er nog steeds van om mijn eigen huisje te hebben. Ik vind het heerlijk om in mijn eigen huis te 'keutelen', zonder dat iemand anders mijn tempo bepaalt, en zonder meningsverschillen over geld, vuile sokken of muziekkeuze.
    Ik zie heel veel gelukkige en tevreden samenwonende stellen, maar snap ook wat jij bedoelt. De vele compromissen kunnen er soms voor zorgen dat je niet meer zo goed weet wat van jou is en wat van de ander. Dat je afgeleid raakt van 'je eigen gekte' (en dan bedoel ik gekte in positieve zin, gewoon je eigen excentrieke dingetjes). Dat je naast je man op de bank blijft zitten terwijl je eigenlijk naar de bioscoop wilt. Maar dat je niet gaat omdat hij ook niet gaat. Voor je het weet zit je je eigen saaiheid op elkaar te projecteren. Als je alleen woont, geef je jezelf veel eerder een schop onder je hol.
    Maar ach, samenwonen heeft ook weer een heleboel andere voordelen. Het blijft lastig dat de boerenkool bij hem ligt, en de aardappelen bij mij. het heen en weer gependel, het gesjouw met spullen... Waarschijnlijk ga ik binnenkort toch wat dichterbij hem wonen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. tja , ik ben ook al heel wat jaartjes alleen en heb sinds kort via internet weer contact met iemand ,nog niets concreets maar hij begint wel al een paar knelpunten te benoemen. zo ben ik nog al met het milieu bezig en vang bijvoorbeeld mijn douchewater op om het toilet op de badkamer mee door te spoelen. in mijn ogen niets vreemds maar hij begon al wel te vragen of ik dat ook van hem verwachtte mocht er een relatie volgen. nu wil ik niets afdwingen maar ja moet ik nu veranderen of verwacht ik van hem dat hij daarin veranderd? gelukkig is het nog niet zover dat het aan de orde is ,maar dat zijn wel dingen die zullen gaan spelen als we daadwerkelijk een relatie krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Niet negatief bedoeld hoor, maar soms ben ik een beetje jaloers op je. Hoeveel ik ook van mijn Hubbie hou, een keertje alleen zou ik wel fijn vinden. Vroeger (lees twee jaar geleden) was ik vier dagen in de week alleen. Heerlijk, zeker voor een persoontje zoals ik die graag alleen is. Maar tegenwoordig zijn wij 24 uur bij elkaar. En dat werkt soms verstikkend. Begrijp mij niet verkeerd, ik wil hem voor geen goud missen, maar een weekje gaat wel lukken.

    Een mooi en open logje.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen