woensdag 4 maart 2015

MIJN blog Disclaimer

Dit blog wordt door mij, Vlasje (niet onbevlekt ontvangen), geschreven. Ik schrijf eerlijk over wat me bezighoudt, wat me raakt, waar ik over pieker, waar ik over lach en wat ik kwijt wil.
Ik zal nooit  ongevraagd mensen in hun eigen levensfeer proberen bloot te stellen, ik schrijf over mij. Ook schrijf ik niet om een bepaald imago te creëren of om heilig verklaard, bewonderd of na gevolgd te worden.
Aan vele conventies heb ik weinig boodschap, ik ga voor eerlijk en echt. Ben er niet op uit om anderen te kwetsen, maar zal ook niet tot het uiterste gaan om dat te voorkomen, als het over mijn eigen mening of gedachten gaat.
Ik ben mens, met alle fouten van dien en dat mag de wereld weten.
Lees of lees niet.
Info over de clip (uit   1980 ).

7 opmerkingen:

  1. Det is juist één van de dingen,waarom ik je blog graag lees. Omdat je eerlijk bent. En mensen hoeven het toch niet altijd met elkaar eens te zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig!! In één woord. Daarom lees ik zo graag je blog. Je laat je ook niet uit het veld slaan. Prachtig geschreven.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daarom lees ik zo graag bij je .Jij schrijft gewoon eerlijk en open !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, dit is één van mijn favorieten van Adéle... Samen met die andere: 'De vleselijke woning.'

    https://www.youtube.com/watch?v=QWRabtzbgSY

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De vleselijke woning is geschreven door Hans Dorrestijn. Ik was benieuwd wie het Vingerlied geschreven had, en dat is dus Flip Broekman. Geweldig dat een man zo'n lied kan schrijven! Ik kom net tot de ontdekking dat zijn oorspronkelijke tekst een nogal manonvriendelijk einde had: 'Dat is je vinger, je eigen vinger, die heb ik nooit de ballen in z'n maag getrapt.'
    Maar blijkbaar vonden ze dat toch te cru, en het Adèle's heeft hier ook teveel stijl voor, maar ik moest er toch wel om lachen...

    http://www.songteksten.nl/songteksten/13754/flip-broekman/vingerlied.htm

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hans zingt het zelf ook niet onverdienstelijk, trouwens.
      Ja Adele, een fenomeen! En jij Fluitje, een mens naar mijn hart!

      Verwijderen