donderdag 26 maart 2015

Meeleven

Met veel mensen leef ik mee en ik denk veel aan ze, stuur mail, foontjes ga eens langs en stuur vooral veel mentale kracht naar ze.
G., zelfbenoemde broer en computerleraar, heeft de zoveelste oogoperatie gehad, en, o verrassing, het ging weer niet lekker. Weer een paar weken platliggen, pijn en ws geen verbeterde visus. Maatr omdat hij al het nodige op dit gebied heeft meeegemaakt , ondergaat hij het behoorlijk opgewekt.
A. heeft haar knie laten reviseren, wat goed gelukt lijkt te zijn en is weer herenigd met haar hondensmurf die even in de opvang moest.
Vriendin die bestraald wordt, krijgt het steeds zwaarder, maar blijft uitkijken naar de krenten in de pap, knap hoor.
Ik leef mee, maar draag het gelukkig niet zwaar mee. Ok, mijn gedachten vliegen nogal eens hun richting, maar even later kan ik weer innig tevree met mijn eigen dingen bezig zijn.Het leven is niet altijd gemakkelijk, zeker niet voor iedereen, maar het zijn wel allemaal dingen die gewoon gebeuren. Soms krijg je een minder mooie kaart, maar spelen zal je. Op momenten dat het mij redelijk goed gaat, geniet ik daar ook met zeer volle teugen van, omdat ik de andere zijde te goed ken.
Ook in het verleden heb ik zware dingen doorstaan en ja het heeft me sterker gemaakt. Angsten en trauma's? Ja heftig gehad, maar vrijwel alles onder controle omdat ik begrijp dat die angsten mij niet dienen, maar zichzelf. Ik accepteer dat ze wel eens langskomen, maar kijk ze in de ogen, roep kssssst en ga verder.
Als je alles hebt doorstaan wat ik (en velen op hun eigen manier met andere gebeurtenissen)heb meegemaakt en je bent er sterk en overlevend uitgekomen, dan moeten ze heel wat uit de kast trekken om je alsnog omver te krijgen. En ja daar ben ik elke dag nog blij om.
PS Sterkte Gerrie en Martine!

3 opmerkingen:

  1. Dank je wel Vlasje! Hij is afgeleverd bij de dierenarts, het ging verbazingwekkend goed, hij stapte braaf de man in nadat ik er lekkers in had gestopt, precies zoals we al die weken geoefend hadden ;-)
    Fijn dat je dingen/zorgen om anderen los kunnen laten. Je bent een sterk mens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat doorstaan van "zware dingen"maakt het begrip voor een medemens ook groter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je zelf het een en ander hebt meegemaakt kun je je beter verplaatsen in anderen en dan ook echt meeleven... Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen