vrijdag 20 maart 2015

John Williams met grote ogen

Gisteren keek ik naar Help, mijn man is klusser, wel toepasselijk in serre- en bouwbuumtijden. Het ging weer eens over een man die enthousiast begon met een verbouwing, slopen is het leukste, dus dat verloopt voorspoedig en en de eerst klussen worden ook voortvarend ter hand genomen, maar dan zakt langzaam de moed in de schoenen en wordt vrouwlief na jaren in de rotzooi zitten kamperen in eigen huis en aanhoren van loze beloften de zaak te gek en is het Of weg van alles Of manlief (en accepteert hulp van het team van John Williams) betert zijn leven en knapt het huis een heel eind op. Ook in dit geval.
De met de vrouw sympatiserende John ondervroeg meevoelend de vrouw, die oa vertelde over de schimmeldouche en open plafonds en giga-rotzooi overal, waar ze niet aan mocht komen en  dat  ze na geboorte van zoontje (nu 3) het kind op hun slaapkamer hadden slapen en dat van intimiteit ook niets meer kwam.John wendde meeleven voor en vroeg; " En hoe heb je dat dan gered al die tijd?" Waarop de vrouw antwoordde dat  het met de hand goed werkte.................duidelijk refererend aan de intimiteit, wat nou niet hetgeen was wat John verwacht had. Hij was even sprakeloos en zijn ogen werden kogelrond.
Natuurlijk schoot ik in de lach. Er zijn dus meer vrouwen die zich wel redden op dat gebied. Al was zij zo blij met het programmaresultaat
 dat ze haar man hartstochtelijk toezong, zodat ik vermoed dat haar monoquiltclub meteen  na het vertrek van de tv mensen, werd opgeheven.
Serre buum is gister in de namiddag met een aardige attentie en een excuuskaartje langs geweest, voor mij is dat streep eronder. Al vermoed ik dat hij dacht wegens geen bouwvergunning nodig hebben, dat overleg onnodig en over daken lopen gewoon normaal was. Laat maar. Met de buren aan zijn andere kant zal hij nog wel wat te verstouwen krijgen, want niet alleen zat de dame des huizes jaren in de politiek en in de commissie bouwvergunningbezwaren, dus die weet waar ze over praat en haar man, als oud marineofficier, weet hoe hij de wind er onder houdt en heeft een heel erg hard hoofd.  Dan is de aanbouw meteen onderwerp van een hoop narigheid en gaat de leuke smaak er wel een beetje af, lijkt me.

De hapjes uit de zon zijn hier niet zichtbaar wegens veel bewolking, maar het is toch wel een binnendagje.  Genoeg te doen.

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat het met de serrebuurman nu opgelost en afgehandeld is.
    Trammelant is ook niet wat.
    Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ...en het woord quilten heeft voor eeuwig een mooie tweede betekenis voor mij..

    BeantwoordenVerwijderen