donderdag 19 maart 2015

Gedoe

Beetje boos op de buurman, want hij is dus een serre aan het bouwen, achter het huis en tegen de muur van mijn bijkeuken aan. Het werd me bij toeval medegedeeld door de andere buum, die de verbouwing uitvoert, maar niet door de opdrachtgever zelf. Bij de buren aan zijn andere kant is hij wel uitgebreid langsgeweest, maar pas vorige week toen het verbouwen al een dag of drie aan de gang was, kwam hij over de schutting vragen of er aan mijn bomen gesnoeid mocht worden.
Inmiddels is de verbouwing al een stuk gevorderd en staat de uitvoerende timmerbuum regelmatig, ongevraagd op mijn keukendak en steekt de uitbouw boven mijn platte dakje uit. Ik ben er niet bij betrokken en dat vind ik niet netjes. Als er op mijn dak gelopen moet worden, wil ik daar wel van op de hoogte zijn en om toestemming gevraagd worden en het hele verhaal had me minder overvallen als de eigenaar even in overleg was getreden. Het is geen heel groot punt voor mij, maar nu voel ik me volkomen gepasseerd. Ik gun hem alles, maar niet ten koste van mij.
De Wifi die uitviel heb ik weer aan de praat. Ik denk dat het zo zit; of de fabrikant van de modem/router heeft een update uitgevoerd waardoor mijn tablet en i-tv deze niet meer herkenden of het komt door een Ziggoupdate. Na het op de fabrieksinstellingen teugzetten, deed het het eerst niet, totdat tot me doordrong dat ws de eigen toegangscodes daarmee ook gewist waren. Ja, hoor voor de tablet bleek dat ook zo te zijn en ik zal het i-deel van de tv ook wel weer aan de praat krijgen, al is dat nog niet gelukt. Trouwens iets wat de Ziggomeneer ook even had kunnen opmerken en me mededelen (met codes erbij, want zocht me een rotje).
Gedoe, toch allemaal. Ik knap wel wat op maar ben nog niet erg energiek, dus dat zijn energievreters waar je net niet op zit te wachten.
Lekker de zon in zal mij wel even resetten.

8 opmerkingen:

  1. Heel onfatsoenlijk van je buurman.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kun je je buurman niet schriftelijk meedelen,dat hij je niet heeft ingelicht. En dat jij mogelijke schade door b.v. op jouw dak lopen,door hem vergoed wilt zien.?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is om de haverklap weg, en ik kan hem steeds niet " vangen", maar wil het wel oog in oog bespreken. We hebben altijd een redelijk goede relatie gehad, en wil dit geen enorm punt maken. Het voelt alleen alsof je de moeite niet waard bent om even mee te spreken.

      Verwijderen
  3. Nou, dat is echt slordig zeg, van de buurman!
    Kan me goed voorstellen dat het voor jou voelt alsof je de moeite niet waard bent.
    Zulke dingen kan je er dan inderdaad niet bij hebben als je al niet lekker in je vel zit. Sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb zelf ook zo'n buurman, vervelend zo iemand en ik begrijp je wrevel. Maar ik begrijp heel goed dat je het niet op de spits wil drijven, doe ik ook niet, een goede verstandhouding met de buren is belangrijk en prettig voor je woongenot. Heel verstandig van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Balen, kan me voorstellen dat je je overvallen voelt door wat er gebeurt.
    Wij hadden in ons vorige huis boven een uitzicht tot de stad, we zagen altijd een kerktoren in de verte. Kom ik op een dag thuis van werk, heeft de buurman die grenst aan onze tuin (en zijn huis stond haaks op ons huis) een gigantische uitbouw laten maken op zijn keuken, de slaapkamer werd verlengd. Gevolg was dat ons uitzicht ineens een muur was in plaats van een kerktoren.
    Dat mensen dat zonder overleg doen vind ik heel erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeker niet netjes van die buurman. Hij was vast bang dat je nee zou zeggen.. als het er eenmaal staat doe je er weinig aan.
    Wat een gedoe met die Ziggo... maar gelukkig is het weer opgelost, wat doet een mens zonder hè. Ik zoek ook altijd alles eerst zelf uit, lekker spitten en proberen ;-).
    Fijn dat je weer wat opknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Andere kant. Wij hebben zelf een keer een uitbouw laten plaatsen bovenop de carport. Netjes bouwtekeningen laten maken, met de buren overlegd (of zij het goedvonden en wat hun bezwaren zouden zijn), tekeningen aangepast aan de wensen van de buren. En dan denk je dat het in orde is ... komen er 3 stel buren een bezwaar indienen , ook die buren waarvoor de plannen veranderd waren en die zeiden dat ze het niet mooi vonden maar niet moeilijk gingen doen. En dan komen ze niet op de recht/hoorzitting van de welstandscommissie. Argument was : het schaadt de eenheid van de huizen in de straat, is niet mooi (jaar later verfden zij als enige in de straat hun kozijnen blauw ipv groen, wat nou eenheid). De opbouw is er wel gekomen en daarmee ook pesterijtjes van de buren

    BeantwoordenVerwijderen