dinsdag 10 maart 2015

Echte lente

Per 1 maart is de meteorologische lente begonnen en ondanks frisse wind en wolkenveldjes, was het vandaag toch echt te voelen. Gewassen, overtrekjes van tuinstoelen verwisseld en lekker beetje gerommeld en in de stoel  buiten gelezen en genoten van wat zonnestraaltjes. .
De schilder die zo'n mooi werk voor me maakte een paar maanden terug, kwam dit weekend langs en bood aan me in de tuin te helpen, Als het goed is komt hij morgenmiddag. Hij is er eentje met gebruiksaanwijzing, maar we liggen elkaar wel en ik denk dat ik er wel wat aan zal hebben. Hij zette al de nieuwe bril voor de wc, die toevallig net bezorgd werd, er voor me op. Ik deed dit soort dingen altijd zelf, maar het lijf wil niet meer ze meewerken dus is een helpende hand zo nu en dan best welkom.
Ook wordt ws het eerste portie aangegroeide waterkefirkorrels opgehaald.
Er is veel zin in ritjes en dit weekend ging ik al een stuk langs de linie en ontdekte speenkruid in bloei en de eerste klein hoefblad.  Yep, dagelijks verse daslookbladeren uit de tuin en zon op de huid, het wordt mijn lente dit jaar!
Ook ben ik eindelijk wat meer tevreden over wat ik met verf enzo klieder. Het is nog maar bescheiden en er kan  veel meer uitkomen, maar oefening baart kunst, zegt men.


7 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat het wat mooier weer is nu!

    Wat fijn dat de schilder je ook helpt met wat klusjes nu.
    Enneuh..laat je nog wat van je eigen geklieder zien of hou je dat liever voor jezelf?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe het vooral voor mijzelf en ben niet rijp om het te tonen.

      Verwijderen
    2. Hihi, niet rijp.. leuk gezegd. :-)
      Ja soms moet je ook wat voor jezelf houden.

      Verwijderen
  2. Hoi Vlasleeuwenbekje,
    Al langere tijd lees ik mee op je blog en ik vind je levenshouding, wijsheid en humor verkwikkend! Ik was ook erg benieuwd naar je creaties maar begrijp ook dat je die graag voor jezelf wilt houden. Ik ben zelf pas begonnen met bloggen, zie http://bijdetulpenboom.blogspot.nl en misschien vind je het leuk om daar eens een kijkje te nemen. Ik moet mijn weg nog wat in vinden in het bloggen en vind het ook wel wat eng maar ik was al wel zo schaamteloos om wat van mijn tekeningen op mijn blog te zetten van de tekenopleiding die ik sinds september volg. Hartelijke groet van Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, leuk blog, maar weinig posts. Wel mooi werk wat je maakt. Talent dame.... Ik ben er niet zo obsessief mee bezig en het is meer een ontstressend gerommel. Door lang niets gemaakt te hebben was er veel opstartstijfheid. Dat begint wat te beteren. Maar als je echt talent hebt is het erg goed als je er mee aan de weg timmert en blijft leren.
      Je staat in mijn leeslijst.

      Verwijderen
    2. Dank je voor het compliment Vlas en dat je mij hebt toegevoegd aan je leeslijst. Dat vind ik erg leuk. Ik beloof dat ik wat meer zal gaan posten.
      Het tekenen gaat met vallen en opstaan en ik moet nog veel leren maar het geeft mij naast onzekerheid die ik dan maar laat gaan, vooral veel voldoening. Ik ben van plan om ermee door te gaan, ondanks dat er altijd wel wat anders is dat ook "moet". Waar ik me over verwonder is dat je anders naar mensen, ruimten en dingen gaat kijken als je wat vaker tekent of schildert. Het voelt haast als een cadeau om een mooi voorwerp, een gekruld blad, een tak of een mooi glimmend glas te zien. Heerlijk om dan met een stuk houtskool, inkt of aquarelverf aan de slag te gaan. Jij ook veel schilderplezier!

      Verwijderen
    3. Mijn kliederen is vooral Mixed Media en collage-achtige dingen. Een beetje ala Elke Trittel. Maar heerlijk om te doen. Mijn capaciteiten reiken niet zo heel ver. Leuke blogpost weer vandaag, je hebt oog voor het esthetische.

      Verwijderen