donderdag 12 februari 2015

Zomaar wat

Heel veel nieuwswaardigs is er niet te vermelden, dus duik ik maar eens in wat dingen die me bezig houden.
De waterkefir bubbelt maar door en ik heb al tweemaal geoogst. Het is lekker en zo is het bepaald geen opgave om iets gezonds naar binnen te krijgen .
Je kunt er ipv citroen allerhande citrusfruit in gebruiken, in plaats van vijgen, ander gedroogd fruit en na 48 uur en zeven, kun je er nog andere smaakmakers aan toevoegen en laten nafermenteren, zodat je steeds anders drankjes fabriekt.
Geslaagd experiment!
Dit weekend is er schaatsen, het WK afstanden, en natuurlijk wordt er dan weer een soep gebrouwen. Dit keer wordt het een boerensoep met geitenbouillon als basis en daarbij dan allerhande bonen en groenten. Morgen gaat de kokerij hiervan van start.  Vandaag kocht ik al geitenribjes.
Het kille grauwe grijze weer is hier nog volop aanwezig, maar er hangt toch een zweem lente in de lucht, dus ik heb maar een playlist met vogelgezang (YouTube) opgezet om al een beetje in de stemming te komen.
Elke dag rommel ik wel wat aan mijn artjournal, vooral om weer wat creatiever te worden en wat techniekjes te oefenen. Het is ook gewoon leuk om een beetje te fröbelen.
Mijn eigen leven kabbelt zo maar wat, maar ik realiseer me terdege dat bij sommige mensen het leven op de kop staat omdat ze met verlies, ziekte of ander leed te maken krijgen en ik leef mee waar ik kan, maar neem het niet teveel mee naar huis. De tegenstellingen zijn groot, bijna onoverbrugbaar tot je inziet dat het allemaal stukjes van een groot mozaïek zijn, net als jijzelf.Kleurige steentjes, maar ook  grijs voegwerk. De hele voorstelling zien wij eigenlijk niet, maar ook van een klein motiefje dat je herkent kun je genieten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen