donderdag 5 februari 2015

Te gek

Hou ik een pleidooi voor gezonde en eventuele  glutenvrijevoeding, waarbij superfoods zeker kunnen bijdragen, hoewel niet echt nodig meestal, kom ik bij De T. , waar steeds meer goede dingen te krijgen zijn, ook bv echte olijfoliezeep en ingredienten om je eigen verzorgingsprodukten te maken, zie ik van de week tot mijn verbijstering potjes (maar 12,95) met broccolipoeder, boerenkool-, wortel en nog meer poeders staan. Dit is misschien alleen prakties voor mensen die bv op vloeibare voeding zitten of kinderen waar je echt geen groenten inkrijgt, maar eigenlijk ook ronduit belachelijk. Dit zijn dingen die gewoon in een normaal gezond eetpatroon thuishoren en niet duur in een potje gestopt dienen te worden.
Zouden er echt mensen zijn die dit kopen? Is de aanschaf van een redelijke blender en smoothies maken niet veel beter en goedkoper ?
Je kunt ook te gek doen, zei een oude oud-tante altijd als er in haar ogen buitensporige kadootjes werden gegeven, om dan direct het reukwatertje achter haar oren te sprenkelen of de bonbons alvast even te proeven.

6 opmerkingen:

  1. Alle hipsters kopen dit graag hoor :) Als er een markt voor is, dan verkoopt men het. En de superfood-markt wordt alsmaar groter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is zo jammer,dat dit soort "uitwassen"dan in de ogen van velen het eten van veel groenten belachelijk maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leer je toch nooit meer normale groentes te eten?! Geef mij maar lekkere bloemkool/broccoli/wortelen/etc. die ik zelf heb klaar gemaakt. Gekookt, als soep, door pastasauzen, rauw in de salade... er is zoveel mogelijk met al die super groentes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ja! Verkopen ze straks ook gebraden kip-poeder, appel- en perenpoeder, rijstpoeder, haringpoeder, zuurkool-met-rookworstpoeder?
    Lekker makkelijk, hoeven we niks meer te koken en niks meer te eten. Gewoon alles via het infuus naar binnen, hoppa! Wat een sprong voorwaarts in de evolutie!
    En natuurlijk ook erg goed voor de economie, als je er een duur prijskaartje aan hangt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha ik had precies dezelfde reactie toen ik die potjes zag .. stop de boerenkool in gedroogde vorm in een potje, maak hem 10 x zo duur en ineens wil iedereen boerenkool! Hoe gek zijn we toch? :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha ik had precies dezelfde reactie toen ik die potjes zag .. stop de boerenkool in gedroogde vorm in een potje, maak hem 10 x zo duur en ineens wil iedereen boerenkool! Hoe gek zijn we toch? :D

    BeantwoordenVerwijderen