zondag 8 februari 2015

Poezels

Martine van Min of Meer-blog bericht geregeld over haar kattenbelevenissen. Ze zegt er altijd bij dat kattenhaters en andere ongeïnteresseerden het stukje beter kunnen overslaan en dat geldt ook voor mijn blogpost van vandaag.
Meelezers weten dat hier drie poezenbeesten rondhupsen en dat is al jaren zo. Vroeger heb ik vele katten gehad en was de bevolking in huize Vlas minstens 6 katten rijk, maar sinds ik ziek ben geworden, ben ik, verstandig genoeg, geminderd naar de huidige kattensterkte(via natuurlijk verloop). Nou ik kan je vertellen dat er evengoed genoeg dynamiek hier in huis is. Alle drie de beestjes hebben een traumaverleden en zijn hier een nieuw leven begonnen. Daar zijn ze alle drie kennelijk heel tevreden mee, alleen het delen van schoot, aandacht en territorium gaat nog steeds niet vlekkeloos. Maar kennelijk zijn ze zo op huis en bazin gesteld dat ze elkaar maar voor lief nemen. Dus toch geregeld geblaas, geren, geschreeuw en gebrom als de een de ander onverwacht op zijn of haar pad vindt. Nou moet ik zeggen dat Koekie, de grote 10 kilo ex-kater, er de minste last van heeft. Iedereen gaat meestal snel opzij als hij komt aanbuldozeren, en hij is er zo aangewend dat hij door zijn imposante postuur vrij baan krijgt dat hij dat normaal vindt en dus niets hoeft af te dwingen. Hij heeft wel last van jaloezie. Als een andere kat bij mij op schoot zit, kan hij echt kijken met een uitdrukking op zijn snoet van; Ik ook, ik ook! En dan komt hij er gewoon bij, eerst voorzichtig de al zittende kat ontwijkend, heeft die het lef om te blijven zitten, wordt zij langzaam maar zeker van het plekje afgeduwd, met een onschuldig kijkende Koekie, die al te graag de plek geheel alleen overneemt. Ook met eten vindt hij dat hij op nummer 1 staat, en alleen Slowie mag gelijk met hem uit een bakje eten.Hij denkt dat hij alles lust en komt dan op een wethouder Hekking-achtige wijze voortdurend in beeld, opdringerig op het irritante af.
Slow heeft scheidingsangst en zou het liefst de hele dag in een
draagdoek door mij meegesjouwd worden. Daarentegen is zij makkelijk met eten, ze eet alleen brokjes (en soms een bekje vol vis). Zij heeft het niet op andere katten en omdat zij wel ontzag heeft voor grote Koek, is haar jaloezie en agressie vooral gericht op Teigetje.
Teigetje, tenslotte is een zeer onafhankelijke dame, die geheel en volstrekt haar eigen gangetje gaat, ze is nauwelijks jaloers, niet agressief van aard en vindt alles al snel goed. Een zeer zen katje, dat alles neemt zoals het komt. Ze weet dat Slow haar niet mot, en dat Koekie haar eigenlijk wil bevaderen, maar ze heeft ze niet nodig en ontwijkt ruzie als het kan. Ook makkelijk met eten, lust bijna alles, maar wacht rustig af.
Dit drietal is zeer aanwezig, vooral ook omdat ze alledrie echte vrij- en schootkatten zijn. Zelfs visite wordt vrijwel onmiddellijk beklommen en in bezit genomen.
Vervelen doe ik me niet snel met deze handenbindertjes, maar het is me toch gezellig.......



4 opmerkingen:

  1. Leuk om jouw poezels beter te leren kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk,die schootkatten. Dat mis ik wel eens bij deze hond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk blog om te lezen .Katten daar kun je over blijven schrijven .Ik/wij hebben er maar 1 en wat zou ik er graag nog 1 0f zelfs 2 bij hebben .Maar met Queen Mikki zoals wij haar noemen doen we dat maar niet ,het is zo'n stress kat die we uit het asiel gehaald hebben en ze is zo ons allesje ! Mijn vorige kat wilde ook het liefst de hele dag op schoot zitten en geknuffeld worden .Gelukkig heeft mijn Dochter er nog 9 dus daar kan ik af en toe ook even flink knuffelen en kroelen .Maar er gaat natuurlijk niets boven mijn eigen Mikki !

    BeantwoordenVerwijderen