zaterdag 7 februari 2015

Follow zwijmel

De Amerikaanse Little Peggy March (Margaret Annemarie Batavio ) , was 1.45 lang en pas 14 jaar oud toen ze een hit kreeg in  de V.S. in 1963 met dit nummer.  Het was geschreven als een instrumental door door Frank Pourcel en Paul Mauriat, onder hun pseudoniemen J.W. Stole (Pourcel) en Del Roma (Mauriat), en later schreef  Jacques Plante er een Franse tekst bij, Norman Gimbel schreef de Engelse tekst.
In Engeland ging Petula Clark met de eer strijken 
De Nederlandse Jose Houbee (jawel van Luv'), scoorde er een  hitje mee, en ook bv Andre Rieu vergreep zich aan dit lied.
Grappig was dat het gerecycled werd tot een hit in de film/musical van Sister Act, waarbij de strekking natuurlijk een andere lading kreeg.  IJzersterk liedje dus. 


Little Peggy March – I Will Follow Him Lyrics

Love him, I love him, I love him
And where he goes I'll follow, I'll follow, I'll follow

I will follow him, follow him wherever he may go
There isn't an ocean too deep
A mountain so high it can keep me away

I must follow him, ever since he touched my hand I knew
That near him I always must be
And nothing can keep him from me
He is my destiny

I love him, I love him, I love him
And where he goes I'll follow, I'll follow, I'll follow
He'll always be my true love, my true love, my true love
From now until forever, forever, forever

I will follow him, follow him wherever he may go
There isn't an ocean too deep
A mountain so high it can keep, keep me away
Away from my love

I love him, I love him, I love him
And where he goes I'll follow, I'll follow, I'll follow
He'll always be my true love, my true love, my true love
From now until forever, forever, forever

I will follow him, follow him wherever he may go
There isn't an ocean too deep
A mountain so high it can keep, keep me away
Away from my love

Do-do do-do-do do-do-do and where he goes
I'll follow, I'll follow, I'll follow
I know I'll always love him

9 opmerkingen:

  1. Geweldig nummer. Ik ben nog steeds helemaal weg van de versie van Sister Act. Super. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allemaal mooie versies , gelukkig hoef ik niet te kiezen.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, die laatste versie is ook mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch wel een beetje favoriet. Die van Sister Act vind ik geweldig!
    Fijn weekend.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn alle vier leuk maar ik hoor het liefst de eerste !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat een heerlijk nummer toch. Ik ga voor de originele uitvoering, blijft toch voor mij de mooiste! Dank!
    Fijne zwijmeldag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zal wel oud zijn, want Little Peggy March staat nog haarscherp in mijn muziekgeheugen gegrift! Petula Clark heb ik ook altijd kunnen waarderen. Maar Sister Act heeft toch ook wel iets, want Whoopie Goldberg heeft bij mij ook en speciaal plekje. Mooie verzameling, goeie keus!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Little Peggy March was degene die mijn vader op de band had staan en die ik ook gewoon de mooiste vind hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan het nog helemaal meezingen,ooit zat ik in een kerk koor vandaar.Al is zingen niet mijn sterkste punt volgens knul.Leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen