woensdag 25 februari 2015

Eigen koers

Volgens Buienradar zat Den Helder al vanaf een uur of half tien in de regen, maar nu pas (11.15) vallen de eerste druppels. Ik geloofde ze niet en kwam droog over van het bezorgen van een kaart een bezoekje aan de Hema en het halen van de biospullen.
Ik werd aangesproken door een oude kennis die zei; Hoe lang is het nu sinds je diagnose?
Waarop ik kon zeggen; Al ruim tien jaar en de 3% overleving heb ik dus ruim gehaald. Want ik ben de statistieken niet en ook in mijn eigen aanpak trek ik me niet veel aan van wat gebruikelijk is, al slik ik ook braaf mijn medicatie, maar geen pil meer dan ik nodig denk te hebben.
Ja soms is het je eigen  intuïtie en verstand als leiddraad nemen nog niet zo slecht.
De 40dagen schrijf en nadenk periode waar ik aan deelneem helpt me ook dingen nog eens goed te beschouwen en waar nodig te veranderen of er anders mee om te gaan.
Recht zoals die gaat. 

2 opmerkingen: