dinsdag 10 februari 2015

eerste kefir en heidehutjes

Maandag heb ik de eerste waterkefir gedronken en hij was heerlijk. Een deel van de eerste portie is ter nafermentatie weggezet en de korrels, (in twee porties verdeeld inmiddels) staan nu opnieuw hun wonderwerk te doen met verschillende smaakmakers er in.
Melkkefir heb ik nog niet aangeboden gekregen, zal nog eens een andere poging wagen.
Hoewel mijn energie niet meer zo diep weggestopt zit, kan het wel veel beter , dus daar doen we het ook voor.

Omdat ik behoorlijk baal van de wereld op dit moment- al die ongelijkheid, pijn, ellende, verdriet, hebberigheid en verwaarlozing van alles wat kostbaar is- ben ik maar een beetje in mijn eigen universum aan het leven. Ik sluit mijn ogen niet helemaal, maar probeer ijverig alle negativiteit te negeren en er naast te leven in plaats van te midden van. Ik neem het een beetje in eigen hand en dat voelt een stuk lichter.  Ik creëer mijn eigen hutje op de hei, gewoon in eigen huis.
Escapisme? Vast wel, maar op mijn leeftijd en met mijn wankele gezondheid zijn er niet veel andere mogelijkheden.



5 opmerkingen:

  1. Herkenbaar. Ik probeer ook alle narigheid te ontlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb periodes waarin ik merk dat alles harder aankomt, wat van buiten op me af gevuurd word aan nieuws of andere zaken. Die tijden trek ik mij ook wat terug en steek m'n kop even bewust in het zand, daar waar kan. Niemand is geholpen bij een extra persoon die in de war raakt van alle prikkels. Ik zelf nog het minst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De energie van jouw heidehutje heeft ook weer invloed op het geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vlas, er zijn 10 miljard mensen op deze aardbol. Dat zeggen ze, he! Ik heb ze niet geteld, haha.
    Ga ik misschien nog wel eens doen. Als ik zin heb.
    Ga je alsjeblieft niet dip en rot voelen voor 10 miljard mensen.
    Want das onzin!
    Hup. Er is maar 1 Vlas, cheer up! Morgen met de scoot? Ik heb al krokussen gezien!
    Lijken genoeg op de buis gezien, maar geef mij toch maar de krokus! Die is nog ff zeldzaam.
    Hee, je hebt een super blog! Zeg ik elke keer weer.
    Veel groetjes Jennifer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Jennifer, bedankt voor je woorden, maar ik vind dat gevoelens niet altijd ontkent of weggedrukt moeten worden. Ervaar ze zonder erin weg te zinken en omhels je innerlijk.
      Bedankt voor alle complimenten, bloos.

      Verwijderen