woensdag 18 februari 2015

40 dagen

Sarine  Zijderveld van Papieren Spiegel  Heeft een 40 dagen pelgrimage bedacht over Ruimte maken in 40 dagen, hetgeen niet toevallig samenvalt met de officiële vastentijd.
Elke dag een mailtje met gedachten, inspiratie en (schrijf-) opdrachten. Ik doe mee en heb voor mijzelf het thema loslaten (vooral van controle) gekozen.
Waarom? Er komt veel op me af en ook de laatste periode is er veel gebeurd. Deels doorkruiste dat mijn retraite tijd en ik hield een wat onvoldaan gevoel over. Het was niet klaar.
Hopelijk kan deze pelgrimage dat aanvullen. Het dwingt je min of meer om je gedachten te laten gaan over de dingen die er op het moment toe doen en mijn gevoelens daarin. Hopelijk kan ik er wat lichter mee omgaan en hoef ik niet steeds het gevoel te hebben dat ik er van alles mee MOET doen, maar dat ik er open in kan staan en het laten komen zoals het komt en niet teveel naar mij toetrekken omdat er veel herinneringen aan gelijke moeilijke tijden boven komen.
http://www.oordconsult.nl/Hand02rechts.jpgAls boek dat me begeleiden zal,  koos ik  Een buitengewone afwezigheid van Jeff Foster, een spirituele leraar die de non-dualiteit heel goed kan verwoorden en die ik erg graag lees.
Als symbool koos ik een open hand en als muziek

7 opmerkingen:

  1. Zijn het JOUW gedachten en gevoelens of komen ze op in Bewustzijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een hele diepe.... Ik hoop dat mijn gedachten communiceren met Bewustzijn, al lukt dat niet zo vaak. Juist daarom doe ik dit.

      Verwijderen
  2. Toepasselijke muziek. Succes Vlasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi idee. Zinvolle pelgrimage toegewenst met een goede thuiskomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We gaan weer gelijk op... maak er wat moois van, Vlasje!

    BeantwoordenVerwijderen