woensdag 28 januari 2015

Weer het einde van een tijdperk?

Het lijkt erop dat mijn relatie met vriend M., voorheen protegé genoemd, is beëindigd. Lange tenen van zijn kant, want het buddyschap houdt volgens mij niet alleen in dat je applaudisserend aan de kant staat als het goed gaat, maar dat je ook suggesties doet ter bijsturing. En dat was niet naar de zin, blijkbaar.
Heb er nog een lange brief achteraan gestuurd om die dingen te verduidelijken en aangeboden er nog eens over te praten, geen reaktie. Tja, dan houdt het op. De deur staat open als hij er gebruik van maakt, maar ik neem geen initiatieven meer en beschouw het voorlopig als  een afgesloten hoofdstuk. Jammer.
Ik ben bang dat hij in de toekomst niet meer goed in zijn schoenen komt te staan en dan zullen er weinig mogelijkheden voor hem over zijn.
Ik had hem van te voren heel duidelijk gemaakt dat openheid en eerlijkheid van beiden zijden voor mij een noodzaak zijn, en als één van de partijen zich er niet aan houdt, meerdere malen, en daarop niet wenst aangesproken te worden,.....
Ben ik te kritisch naar mensen toe? Dacht het niet, er zijn mensen waar ik al bijna mijn hele leven mee bevriend ben, zonder problemen. Maar ik sta wel open voor kritiek  en wil altijd onenigheid van mening  bespreken. Dat is niet altijd wederzijds.
De bioboodschappen zijn binnen, het bad loopt lekker vol en een soepje vraagt om bereiding. Tussen de middag verwacht ik vriendin A (al vanaf de middelbare school vriendin)en kunnen we gezellig over van alles beppen. Komt wel goed.



2 opmerkingen:

  1. He,wat jammer. Misschien het meest voor je vriend M.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben bang dat hij daar spijt van krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen